Bagajele a 44% dintre pasagerii europeni au fost pierdute sau stricate în timpul zborurilor

Mai mult de 73% dintre europenii ale căror bagaje au fost pierdute sau stricate în timpul zborurilor nu solicită compensații, când acest lucru s-a întâmplat din cauza companiilor aeriene.

În Europa, bagajele a 44% dintre pasageri au fost întârziate, pierdute sau deteriorate în timpul zborurilor, conform unui studiu AirHelp, citat de Mediafax.

La nivel national și european, pasagerii nu cunosc Convenția de la Montreal și nu sunt conștienți de drepturile pe care le au, arată studiul: nu știu că au dreptul la compensații (31%), nu știu ce drepturi au în relația cu operatorii aerieni (26%) și nu se deranjează să completeze o astfel de cerere (24%). Potrivit convenției de la Montreal, în cazul în care operatorul aerian este vinovat de pierderea ssau deteriorarea bagajelor, pasagerul este îndreptățit să ceară compensații care pot fi cuprinse între 1.525 și 3.500 de dolari.

Studiul mai arată că 37% dintre pasageri cred că sunt tratați urât de către companiile aeriene. Mai mult, unul din cinci pasageri afectați de întârzierea sau anularea cursei este abandonat de către compania aeriană în aeroport sau nu îi sunt oferite destule informații cu privire la zborul său.

Compania AirHelp este specializată în obținerea de compensații.

Sursa foto: pixabay.com