Britanicii s-au trezit cu tabletele de ciocolată și cu pâinea micșorate. Acesta este o modalitate prin care companiile britanice încearcă să contracareze potențialele creșteri de prețuri.
Între septembrie 2015 și iunie 2017, 206 produse din Marea Britanie au scăzut în dimensiuni și gramaje și doar 79 au crescut, potrivit unui studiu al autorității britanice pentru statistică ONS, publicat luni, potrivit Mediafax, care citează Bloomberg. ONS spune că prețurile rămân neschimbate, dar dimensiunile produselor se micșorează.
Cele mai multe scăderi ale dimensiunilor s-au înregistrat pentru pâine și cereale (36), urmate de produsele de îngrijire personală (31), produse din carne (25), ciocolată, gemuri și produse zaharoase (25).
Ideea de contracție a câștigat teren în Regatul Unit pentru că firmele se confruntă cu costuri mai mari, dar caută modalități de a evita creșteri de prețuri.
Unul dintre exemplele cele mai cunoscute este din 2016, după votul pentru Brexit, cînd Mondelez International a redus greutatea ciocolatelor Toblerone, mărind golul dintre segmentele triunghiulare ale batoanelor. Acestea au revenit la dimensiunile originale, în urma numeroaselor plângeri ale consumatorilor.
ONS a confirmat faptul că tabletele de ciocolată sunt potrivite pentru noua tendință, chiar dacă pâinea, cerealele sau produsele de îngrijire se află în topul scăderilor dimensiunilor.
Sursa foto: pixabay.com