Dezbatere privind regulamentul pentru parcări. Dan Tarcea: „La Cluj, prioritatea este pietonul, transportul în comun și biciclistul”

Primăria Cluj a definitivat regulamentele pentru parcări și tarife, pe zone, iar joi seara a avut loc o ultimă dezbatere publică pe această temă.

Dezbaterea de joi a privit parcările și s-a discutat și introducerea unor parcometre noi, la care plata se va putea face inclusiv cu cardul.

Anterior, Primăria a pus în consultare publică proiectul prin care sunt majorate tarifele de parcare. Astfel, în Zona 1, acestea vor fi majorate de la 5 lei la 7 lei pentru o oră, respectiv de la 2 lei la 3,5 lei pentru o jumătate de oră.

Modificările la aceste regulamente urmează să fie aprobate în ședinta Consiliului Local din această lună și vor intra în vigoare de la 1 ianuarie 2019.

Unii clujeni care au participat la dezbatere s-au arătat nemulțiumiți de faptul că abonamentul lunar în Zona 2 nu le garantează, practic, un loc anume de parcare, dar și de faptul că, pentru Zona 1, nu se eliberează abonamente.

„Locuiesc pe strada Arany János și plătesc 300 de lei anual pentru abonament în Zona 2. Plec de acasă cu mașina și când mă întorc toate locurile sunt ocupate”, s-a plâns un clujean.

Un altul s-a arătat nemulțumit de faptul că pentru parcările din Zona 1 nu se eliberează abonamente.

„Noi, cei care lucrăm în centru, suntem discriminați pentru că nu putem să ne lum abonamente, deși când sosim la muncă locurile din Zona 2 sunt ocupate, iar cele din Zona 1 sunt goale. Parcările de la Sala Polivalentă nu sunt viabile pentru cei care locuim în cealaltă parte a orașului”, a spus acesta.

Viceprimarul Dan Tarcea a precizat că la Cluj mașinile nu vor avea prioritate în zona centrală a orașului.

„Oamenii s-au învățat să meargă cu mașina până în birou sau până în casă, dacă se poate. În același timp, unele locuri de parcare se aglomerează pentru că oamenii, în loc să-și țină mașinile în curte, le lasă pe stradă. La Cluj, strategia este să dăm prioritate pietonului, transportului în comun, bicicletelor și abia după aceea mașinilor”, a declarat Dan Tracea.

Precizăm că la dezbaterea de joi seara au fost prezente doar câteva persoane.

Ovidiu Cornea