Masa de Paști | Specialiștii ne recomandă să nu facem abuzuri de niciun fel

Masa de Paști este prilejul perfect pentru a strânge toată familia împreună. Cum friptura de miel, ouăle roșii, pasca și drobul sunt de nelipsit din meniu, specialiștii ne recomandă să nu facem abuzuri, pentru a ne putea bucura din plin de aceste zile de sărbătoare.

Un Paște tradițional înseamnă, pentru cei mai mulți, o masă încărcată cu bunătăți. Gospodinele vopsesc ouă roșii, pregătesc pasca, dar și nelipsita friptură de miel și drobul. Iar aceste preparate delicioase, specifice Sărbătorilor Pascale, pot fi consumate fără probleme, ne spun specialiștii. Totuși, ar fi indicat să fim atenți, în special la cantitatea de ouă pe care o consumăm în aceste zile, ne sfătuiește medicul nutriționist, Diana Porumb.

„Cantitatea de ouă este o problema. Trebuie să ne limităm la 1-2 bucăți pe zi. Iar preparatele din carne de miel, inclusiv drobul, trebuie asociate cu legumele potrivite, pentru a evita problemele digestive”, susține nutriționistul.

„Mielul se poate consuma de sărbători însoțit de legume verzi, deci nu gătite, ci crude. Nu se asociază cu cartofi, din cauza conținutului caloric. Măruntaiele din drob tot așa, ocazional”, spune Diana Porumb.

Oricum, clujenii nu sunt dispuși să renunțe la alimentele tradiționale de Paște. Totuși, indiferent de alimentele pe care alegem să le pregătim de sărbători, specialiștii atrag atenția că acestea trebuie să fie proaspete și cumpărate din surse sigure.

Cum mâncăm și cât de importante sunt exercițiile fizice

Nutroționiștii sun că trebuie să fim atenți cum mâncăm. Astfel, e bine să facem pauze, de cel puțin două ore, între diferitele tipuri preparate.

„E bine să ne împărțim preparatele pe care vrem să le luăm. Dacă vrem să mâncăm salată de vinete, salată de boeuf, salata de cartofi, drob, ouă și prăjituri, le putem împărțim în mese și gustări, pentru că altfel, dacă mâncăm haotic trei zile de Paște, după care două zile o să fim leșinați și o să o luăm de la capăt cu gratarele de 1 Mai, o să ne trezim atât cu kilograme în plus, cât și cu efecte negative asupra sănătății”, spune medicul nutriționist Diana Porumb.

Iar, după ce ne bucurăm de preparatele delicioase, e recomandat să facem orice tip mișcare, ne spune și Leon Gomboș, decanul Facultății de Educație Fizică și Sport din Cluj.

„Această mișcare putem să o practicăm sub forma unei plimbări în natură sau a unei alergări în natură. Eu recomand ca totul să se petreacă în aer liber. Sau să intram într-un bazin de înot pentru ca să facem câteva lungi de bazin, de ce nu? Sigur că putem să apelăm la serviciile unei biciclete. Acum depinde de ce mâncăm, cât mâncăm, ce ne place și ce putem să facem din punct de vedere al practicării exercițiului fizic”, a spus Leon Gomboș.

Specialiștii ne mai recomandă ca, în această perioadă, să ne hidratăm corespunzător și să fim cumpătați când vine vorba de consumul de alcool.

Sursa foto: pixabay.com