McDonald’s a pierdut exclusivitatea asupra mărcii Big Mac în Uniunea Europeană

McDonald’s a pierdut exclusivitatea asupra mărcii Big Mac în Uniunea Europeană, în urma unei decizii luate de Oficiul UE pentru Proprietate Intelectuală (EUIPO).

Potrivit Reuters, citată de Mediafax, decizia a fost luată ieri, la capătul unei confruntări în justiție între gigantul american McDonald’s și compania irlandeză Supermac.

Supermac a depus, în martie 2017, o solicitare la EUIPO, prin care cerea ca gigantului McDonald’s să i se anuleze dreptul exclusiv asupra acestei mărci în Uniunea Europeană.

EUIPO a menționat în motivarea deciziei sale că McDonald’s „nu a folosit cu adevărat” marca Big Mac pentru „bunurile și serviciile pentru care a solicitat-o”. Mai precis, marca „Big Mac” a fost depusă pentru o varietate de produse, dar nu a fost folosită decât pentru celebrul sendviș produs de McDonald’s.

Decizia EUIPO – care se aplică retroactiv, din 11 aprilie 2017 – nu este definitivă, iar compania McDonald’s are dreptul să facă apel.

În documentele depuse în instanță, compania Supermac i-a acuzat pe cei de la McDonald’s de „McHărțuire”, spunând că gigantul american a obținut dreptul de utilizare asupra mai multor mărci pe care nu le folosește, doar pentru a împiedica concurența să le utilizeze.

McDonald’s ar fi încercat să împiedice dezvoltarea Supermac în Marea Britanie și Europa, pe motiv că sunt similarități între numele companiei irlandeze și cel al celebrului sendviș.

Sursa foto: pixabay.com