O echipă de studenți de la UBB a dezvoltat o strategie prin care Societatea Americană de Cancer ar putea atrage voluntari

O aplicație pe telefonul mobil și o campanie puternică de promovare pe rețelele de socializare este proiectul cu care patru studenți ai UBB au câștigat premiul runner-up într-o competiție organizată la Washington DC, în beneficiul Societății Americane de Cancer.

Boga Balázs și profesorul Szász Levente, alături de ceilalți membri ai echipei de la UBB, au reușit să îi impresioneze pe americani.

Cea mai bună soluție de a-i atrage pe tineri să se implice în viața comunitară este o aplicație pe telefonul mobil. Bineînțeles, completată cu o promovare masivă pe rețelele de socializare. Acesta a fost proiectul cu care o echipă formată din patru studenți ai Facultății de Științe Economice și Gestiunea Afacerilor din cadrul Universității „Babeș-Bolyai”, dintre care unul este de abia în anul I, a câștigat premiul runner-up al competiției de studii de caz în management strategic organizată de universitatea Georgetown din Washington DC, SUA, în beneficiul American Cancer Society.

Fiecare echipă a trebuit să elaboreze o soluție pentru problema cu care se confruntă Societatea Americană de Cancer, și anume lipsa de voluntari. Și este vorba de voluntari tineri, din toate mediile culturale ale Statelor Unite ale Americii.

Studiile arată că 40% din populația Statelor Unite fie a fost diagnosticată cu cancer, fie urmează să fie. De aceea este importantă o conștientizare a populației care să își și dorească să se implice, spune unul dintre membrii echipei, Boga Balázs, student în anul I la secția de Management a FSEGA.

„Generația noastră este foarte legată de aplicațiile pe mobil, de rețelele sociale. Și astfel, dacă tinerii văd că este o aplicație pe mobil care cumva este legată de această problemă, dacă văd că și pe rețelele sociale se vorbește despre cancer, atunci, după părerea noastră, o să conștientizeze că și ei sunt parte din populația care este afectată de această boală, și să conștientozeze că și ei sunt parte din soluția pentru această problemă”, a declarat pentru EBS Radio Boga Balázs.

Aplicația este dedicată tinerilor din această generație, „generația optimistă”, cum îi spune tânărul. Prin intermediul acesteia, cei care doresc pot afla date și statistici despre boală și pot participa la diferite traininguri în curma cărora vor fi evaluați cu ajutorul unui chestionar. Astfel, spun autorii soluției, cu ajutorul aplicații de acest fel și a unei promovări pe rețelele de socializare, tinerii pot dă fie atrași să lucreze în organizații non guvernamentale.

Echipa clujeană a fost singura din Europa, alături de cea a Universității din Frankfurt, Germania, invitată să participe la acest concurs de soluții. Cele dou echipe din Europa au concurat împotriva a 17 echipe de la universități americane.

„A fost foarte vizibilă diferența interculturală: cum prezintă ei ideile și pe ce ne bazăm noi. Ar trebui să învățăm pasiunea cu care echipele din America prezintă un proiect. Avantajul nostru era cumva nivelul profesional cu care ne-am prezenat ideile. Ne-am bazat foarte mult pe conținutul ideilor noastre și, dacă ne păstrăm această trăsătură dar mai învățăm și alte lucruri de la echipele din Statele Unite, atunci eu zic că o să avem și rezultate remarcabile”, este de părere Boga Balázs.

Studenții care au făcut parte din echipa FSEGA sunt Boga Balázs, student la Management în anul I, Barabási Tamás, student la Informatică economică în anul II, Kelemen Kincső, studentă la Informatică economică în anul III și Pádár Zsuzsánna, studentă la Finanțe și bănci în anul III. Aceștia au fost coordonați și instruiți de către prof. univ. dr. Szász Levente, conf. univ. dr. Györfy Lehel şi lect. univ. dr. Rácz Béla-Gergely.

Datorită performanțelor obținute la acest concurs, echipa Facultății de Științe Economice și Gestiunea Afacerilor a Universității Babeș-Bolyai este invitată și anul viitor la același concurs, a spus coordonatorul echipei, prof. univ. dr. Szász Levente.

Alexandra Ogruțan