Criteriile de trecere la cursuri exclusiv online ar trebui regândite, spune prefectul Clujului

Potrivit Prefecturii Cluj, în cursul zilei de miercuri, numărul elevilor confirmați cu COVID-19 în județ a ajuns la 52, cu 10 mai mare față de ziua anterioară, iar al cadrelor didactice la 16, cu 6 mai mare decât marți. 

(Foto: Liviu Chirica / INQUAM Photos)

 

Numărul școlilor aflate în așa-numitul scenariu 3, cu ore doar pe internet, era miercuri de 8, printre acestea și Colegiul Național „George Coșbuc” din Cluj-Napoca, una dintre cele mai mari unități de învățământ preuniversitar din județ. Decizia a fost luată marți seară, de Comitetul Județean pentru Situații de Urgență, după confirmarea celui de-al 5-lea caz de COVID-19, la elevi din 3 clase diferite.

„Să ții acasă 1.500 de elevi e mai complicat”

Prefectul Mircea Abrudean a declarat, la EBS Radio,  că trecerea orelor exclusiv în online nu este o situație pe care autoritățile locale o doresc, dar prevederile legale impun acest lucru în unități de învățământ în care numărul cazurilor în rândul elevilor ajunge la 3, din 3 clase diferite. „E o decizie la care nu ar trebui să ajungem mai ales în situația liceelor din Cluj, care sunt foarte mari și generează anumite probleme în cazul părinților. Să ții acasă 1.500 de elevi e mai complicat. Adică ar trebui analizat din mai multe puncte de vedere, nu doar numărul de 3 cazuri din 3 clase diferite, sperăm că se va schimba ceva în acest sens. Trebuie raportat și la numărul de elevi, și la numărul de clase, și la infrastructura școlii respective, adică nu poți să aplici aceleași criterii la o școală cu 2 clase și la o școală cu 62 de clase, cum este Colegiul Coșbuc. Din păcate, momentan, asta e situația ”, spune Mircea Abrudean.

Potrivit Inspectoratului Școlar Județean Cluj, în 30 septembrie,318  unități de învățământ preuniversitar din județ se află în Scenariul 1 (participarea zilnică, față în față, a tuturor preșcolarilor și elevilor în unitățile de învățământ, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție sanitară. În Scenariul 2 (participare zilnică, față în față, a tuturor preșcolarilor și elevilor din învățământul primar, a elevilor din clasele a VIII-a și a XII-a, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție, respectiv revenirea parțială, prin rotație de una-două săptămâni, a elevilor din celelalte clase de gimnaziu și liceu, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție), se află 97 de unități de învățământ preuniversitar și 8 unități sunt în Scenariul 3 (participarea tuturor preșcolarilor și a elevilor la activități/lecții online).

Ovidiu Cornea