Cei mai mulți români alocă pentru cumpărarea unui cadou între 100 și 250 de lei. Doar un român din cinci cumpără ce vrea sărbătoritul

43% dintre români cheltuiesc între 100 și 250 de lei pentru cumpărarea unui cadou, 36% între 50 și 100 de lei, iar 7% alocă sub 50 de lei, arată un sondaj Giftshare.

Atunci când aleg cadou, 53% dintre români merg pe intuiție și doar 19% cumpără cadoul după ce află de la persoana sărbătorită sau de la cineva apropiat ce își dorește. Circa 14% optează pentru un cadou practic, chiar dacă nu au siguranța că va fi util celui care îl va primi. Pe lângă ei, unii preferă să dăruiască o sumă de bani ce poate fi folosită oricum (7,6%) ori să cumpere un card cadou (3,1%), informează Mediafax.

Mai mult de jumătate dintre respondenți (51,6%) recunosc că pentru cadourile destinate colegilor sau cunoștințelor mai îndepărtate bugetul scade la jumătate sau chiar mai puțin.

Aproape 37% dintre cei chestionați susțin că nu se pricep să aleagă un cadou pentru persoana sărbătorită. Totodată, când vine vorba despre dificultăți în alegerea darurilor, 21% spun că nu au destul timp să meargă la cumpărături, iar 18,6% susțin că nu le face plăcere să alerge după cadouri.

Unul din doi români cumpără cel mai adesea cadourile din mall-uri, 24% fac cumpărăturile din magazinele online, iar 20,4% din magazinele stradale sau din cele la care ajung ușor.

Ocaziile speciale pentru care românii cumpără cele mai multe cadouri într-un an țin de zilele de naștere (91% dintre respondenți), Crăciun (70,7%), aniversările copiilor (46%), Paște (38%), botez (24,4%), nuntă (circa 24%). Aproape 15% dintre respondenți spun că dăruiesc de obicei fără niciun motiv.

Cele mai multe cadouri dăruite se încadrează în categoria haine și încălțăminte (21,3%), produse de beauty/înfrumusețare (15,2%), bijuterii și accesorii (13,6%), produse pentru casă (10,4%), cărți (6,3%), cadouri haioase/amuzante (7,1%), electronice/gadget-uri (7,3%) sau vouchere cadou (10,9%).

Sondajul GiftShare a fost desfășurat în perioada 1 aprilie – 1 mai 2018 pe un eșantion format din 2.286 de respondenți din mediul urban.