Live
EBS Radio cover
Cluj Sounds Better
EBS Radio

Cei mai mulți români alocă pentru cumpărarea unui cadou între 100 și 250 de lei. Doar un român din cinci cumpără ce vrea sărbătoritul

43% dintre români cheltuiesc între 100 și 250 de lei pentru cumpărarea unui cadou, 36% între 50 și 100 de lei, iar 7% alocă sub 50 de lei, arată un sondaj Giftshare.

Atunci când aleg cadou, 53% dintre români merg pe intuiție și doar 19% cumpără cadoul după ce află de la persoana sărbătorită sau de la cineva apropiat ce își dorește. Circa 14% optează pentru un cadou practic, chiar dacă nu au siguranța că va fi util celui care îl va primi. Pe lângă ei, unii preferă să dăruiască o sumă de bani ce poate fi folosită oricum (7,6%) ori să cumpere un card cadou (3,1%), informează Mediafax.

Mai mult de jumătate dintre respondenți (51,6%) recunosc că pentru cadourile destinate colegilor sau cunoștințelor mai îndepărtate bugetul scade la jumătate sau chiar mai puțin.

Aproape 37% dintre cei chestionați susțin că nu se pricep să aleagă un cadou pentru persoana sărbătorită. Totodată, când vine vorba despre dificultăți în alegerea darurilor, 21% spun că nu au destul timp să meargă la cumpărături, iar 18,6% susțin că nu le face plăcere să alerge după cadouri.

Unul din doi români cumpără cel mai adesea cadourile din mall-uri, 24% fac cumpărăturile din magazinele online, iar 20,4% din magazinele stradale sau din cele la care ajung ușor.

Ocaziile speciale pentru care românii cumpără cele mai multe cadouri într-un an țin de zilele de naștere (91% dintre respondenți), Crăciun (70,7%), aniversările copiilor (46%), Paște (38%), botez (24,4%), nuntă (circa 24%). Aproape 15% dintre respondenți spun că dăruiesc de obicei fără niciun motiv.

Cele mai multe cadouri dăruite se încadrează în categoria haine și încălțăminte (21,3%), produse de beauty/înfrumusețare (15,2%), bijuterii și accesorii (13,6%), produse pentru casă (10,4%), cărți (6,3%), cadouri haioase/amuzante (7,1%), electronice/gadget-uri (7,3%) sau vouchere cadou (10,9%).

Sondajul GiftShare a fost desfășurat în perioada 1 aprilie – 1 mai 2018 pe un eșantion format din 2.286 de respondenți din mediul urban.

X
X
X