Tot mai mulți părinți cer sfaturi medicale prin telefon. Peditel vrea să deschidă o a doua linie telefonică

Mii de părinți apelează lunar la unul dintre call center-urile pediatrice clujene, pentru a cere sfaturi în privința problemelor de sănătate cu care se confruntă copiii lor.

Pentru a face față numărului de pacienți care este în continuă creștere, serviciul non-stop de asistență telefonică gratuită Peditel vrea să deschidă o a doua linie telefonică și să își mărească personalul medical de la 15 la 20 de medici.

Cele mai frecvente probleme raportate sunt răcelile și virozele, spune directorul Fundației Părinți din România, Cristina Grigore.

  „Până acum, în luna decembrie, avem 3.811 apeluri. Asta înseamnă că până la sfârșitul anului vom avea peste 6.500 spre 7.000 de apeluri. Părinții din România, că e vară, că e iarnă, că e toamnă, că e primăvară, au o mare frică de febră. Febra este principalul motiv pentru care părinții sună. Virozele respiratorii, adică diaree, vărsături, și protocolul asociat răcelilor, virozelor, sunt pe următorul loc”, a declarat Cristina Grigore.

Serviciul Peditel poate fi apelat, gratuit, la numărul 1791.

Alexandra Ogruțan