De mai bine de o lună, școala s-a mutat pe internet. Acum, profesorii au fost scoși la tabla electronică pentru a semnala problemele cu care se confruntă pe timp de pandemie.
1.087 de cadre didactice au răspuns la chestionarul formulat de SuperTeach, în încercarea de a face un bilanț la o lună după ce orele de curs s-au mutat online din cauza pandemiei de Covid-19, dar și de a găsi soluții pentru profesori.
Felix Tătaru, cofondatorul SuperTeach a povestit la EBS Radio despre problemele și piedicile cu care se confruntă profesorii în această perioadă.
SuperTeach este o mișcare pornită acum trei ani și care numără acum 10.000 de profesori. Voluntarii acestei mișcări organizează conferințe și traininguri, dar practic și își doresc o revoluție în sistemul de educație, pornită, desigur, de la dascăli și care să vină în ajutorul elevilor.
„Copiii care termină școala nu știu să colaboreze între ei, să se cunoască pe sine, să-și vadă darurile, să știe ce au și ce nu au. Nu se văd. Și atunci, când nu te vezi pe tine, e greu să-i vezi și pe ceilalți”, spune Felix Tătaru.
După aplicarea chestionarului, cei de la SuperTeach sunt conviși că profesorii își doresc să evolueze, să se transforme.
„78% dintre ei consideră că această situație (creată de pandemia de Covid-19, n.red.) constituie un pas înainte pentru educație și digitalizarea acesteia, deci văd oportunitatea din această provoacare. Și 88% dintre ei au ales să continue școala online. Știm, nu e reprezentativ pentru tot sistemul de educație din România, de peste 200.000 de profesori, așa este, dar cred că cu o floare se poate face primăvară”, a spus Felix Tătaru la EBS Radio.
Care sunt problemele semnalate profesori în urma aplicării acestui chestionar aflați din interviul pe care Felix Tătaru i l-a acordat Ancăi Brășfălean.
Sursa foto Facebook/Felix Tătaru