AUDIO | Hotelieri clujeni, despre ce va fi după 15 mai: Nu știm de unde ne vor veni clienții

Reprezentanții a două hoteluri cunoscute din Cluj au vorbit la EBS Radio despre ce măsuri de protecție pregătesc odată cu reluarea activității și la ce gen de clienți ar putea spera.

HoReCa este și în România unul din cele mai afectate domenii în pandemie. Peste 10% din totalul de peste 900.000 de contracte de muncă suspendate la nivel național sunt din acest domeniu. Doar în Cluj-Napoca în industria ospitalității lucrează aproximativ 18.000 de angajați.

Chiar dacă hotelurile nu au fost închise efectiv prin Ordonanțe militare, cel puțin pe componenta de cazare, majoritatea și-au sistat activitea din lipsă de clienți, date fiind restricțiile de deplasare și suspendarea evenimentelor.

Hotelul Opera Plaza, de 5 stele, își va relua activitatea partial și introduce măsuri speciale de protejare a personalului și clienților, inclusiv adaptarea modului de servire a micului dejun și pregătește un sistem inovativ de deschidere a ușilor de la camere.

„Încercăm să introducem o metodă de check-in online, astfel clientul să nu aibă temeri că interacționează cu prea mulți oameni, încercăm un sistem de check-in prin telefon, prin Bluetooth, să i se transmită un cod și să activeze cheia de la camera cu telefonul. Micul dejun se va servi în cameră nu la comun, e posibil să punem niște liste de preferințe pentru fiecare client, să își aleagă exact ce dorește să i se livreze în cameră”, a spus pentru EBS Radio Cristian Nețin, directorul comercial al hotelului.

În privința deschiderii bucătăriei aferente restaurantului, care asigură mesele de prânz și cina, nu s-a luat încă o decizie.

„Trebuie totuși să fie un flux chiar mic de clienți, mai ales că deschidem undeva la 30% din capacitatea de cazare și atunci nu avem o siguranță că vom avea un număr minim de 20-30 de clienți care vor servi prânzul și cina”, a mai spus directorul comercial.

Hotelul are peste 60 de angajați și 64 de camere, din care vor fi deschise în primă fază o treime.

Ce spune Cristian Nețin despre dificultatea identificării clienților în această perioadă, în care deplasările în delegații s-au redus, iar evenimentele, publice sau private sunt suspendate aflați  mai jos.

 

Cu toate că reluarea activității nu pare în acest moment foarte rentabilă, hotelurile trebuie să facă primul pas și să dea tonul repornirii sectorului HoReCa, mai spune Cristian Nețin.

 

Chiar dacă va relua activitatea din 18 mai, conducerea hotelului Napoca, de 4 stele, se teme de lipsa clienților.

„Deocamdată nu știm, nu vedem clienți din nicio parte. Având în vedere că cu greu vei putea părăsi localitatea, nu știu cine va veni, că cineva din Cluj nu se cazează la hotel. Clujul nu este nicio destinație turistică e preponderant o destinație de business, iar festivalurile 100% nu vor mai avea loc anul ăsta… Hotelurile, de fapt, nu au fost niciodată închise, au fost închise barurile și restaurantele, niciun Decret nu au spus că hotelurile sunt închise, noi am închis că nu am mai avut clienți”, a declarat la EBS Radio managerul Roxana Ghiran.

În acest context poate deveni dificilă remunerarea celor peste 90 de angajați, care au fost până acum în șomaj tehnic.

„Principala preocupare rămâne din ce bani vom plăti noi salariile și ratele de la bănci și alte dări la stat pe care le avem. Dacă nu ai clienți, nu ai nici conferințe, nu ai nici nunți, că sezonul de nunți este compromis, festivaluri nu mai sunt, practic nu ai sursa de venit”, a mai spus managerul hotelului care are peste 150 de camere.

De asemenea hotelierii trebuie să afle, din partea autorităților sanitare, cum își vor trata clienții, ca fiind “la risc”, sau nu, adaugă Roxana Ghiran:

 

Ovidiu Cornea

 

Foto: Facebook/Hotel Napoca