AUDIO | Profesorii din învățămânul vocațional clujean se adapteză la educația online

Pentru învățământul vocațional, cursurile și cu atât mai mult examenele online reprezintă o adevărată provocare. Decizia de încheiere a anului școlar și universitar fără reîntoarcerea în sălile de curs ridică o serie de provocări pentru profesorii din acest domeniu.

 

Filip Odangiu predă teatru la UBB și, după cum i-a spus lui Tiberiu Crișan, situația curentă aduce chiar o discriminare între studenții, pur și simplu pentru că unii au semal de internet mai slab decât alții. În plus, nu există feedback, dar s-a și câștigat ceva: o legătură directă, individuală, între student și profesor. Filip Odangiu la EBS Radio:

 

Leonard Vartic de la Facultatea de Arhitectură și Urbanism a UTCN spune că scrisul nu poate înlocui comunicarea directă, dar studenții au avut noroc cu faptul ca Facultatea împlinește 50 de ani în 2020 și erau deja implicații într-un proiect special care a permis utilizarea mediului virtual:

 

Lucian Suciu de Colegiul de Muzică Sigismund Toduţă i-a explicat lui Tiberiu Crișan că sunetul emis prin calculator nu poate suplini contactul direct cu arta muzicală. În plus, nu pot fi evitate întreruperile de semnal, așa că studenții trimit și înregistrări. Diferența e clară: e ca și cum ai vedea un concert înregistrat în comparație cu experiența live:

 

Pentru Ioana Olăhuț de la Universitatea de Artă și Design, trecerea integrală în digital este o provocare ca educator, dar are și părți bune:

 

Ioana Olăruț a adăugat la EBS Radio că un alt lucru pozitiv al acestei perioade este câștigarea de timp suplimentar pentru creația individuală.