AUDIO | Ruben Filimon, consultant: Industria ospitalității trebuie să se reinventeze, să găsească structuri pentru a acoperi nevoile clientului

Ruben Filimon a vorbit la EBS Radio despre campania „Împreună pentru ospitalitate”, gândită pentru a ajuta micile afaceri din această industrie greu încercată în timpul pandemiei.

Peste 11.000 de angajați lucrează în domeniul ospitalității la Cluj-Napoca, adică peste 5 procente din cei peste 200.000 de salariați. Iar închiderea localurilor publice are un impact puternic în orașul cu cea mai mare densitate de cafenele, restaurante și baruri din țară.

Acesta este motivul pentru care compania de consultanță în domeniul ospitalității, Eatble, a lansat o campanie unică menită să îi ajute pe cei care au afaceri mai mari sau mai mici.

Ideea campaniei „Împreună pentru ospitalitate” a venit în momentul în care chiar compania de consultanță a pierdut aproape toți clienții. Iar consultanța se oferă gratuit.

„Primul lucru a fost să ne panicăm, al doilea lucru – am zis ‘ok, avem resurse, cum putem să le punem la dispoziția industriei, ca să o ajutăm’…Am ales să mergem pe industria pe care suntem specializați și avem expertiză, din cauză că are nevoie. E la fel ca o căsătorie, e și la bine și la greu…și atunci am zis să punem umărul și să ajutăm, ca să avem la ce să ne întoarcem”, a declarat Ruben Filimon la EBS Radio.

Vânzările în industria ospitalității au scăzut cu până la 80%, iar acum, după ridicarea restricțiilor, se preconizează să se recupereze în jur 25% față de aceeași perioasă a anului trecut, iar până la sfârștul anului să se ajungă la vânzări de până la 50% față de anul trecut.

„Avem și un scenariu foarte, foarte optimist, în care se preconizează că vânzările vor crește față de anul trecut, dar și aici e foarte probabil ca doar anumite afaceri să crească, pentru că nevoia consumatorului s-a schimbat”, a mai spus Ruben Filimon.

Peste 30 de antreprenori au apelat la serviciile firmei de consultanță și e vorba și de afaceri care s-au deschis în martie, înainte de izbucnirea pandemiei, dar și de businessuri care sunt pe piață de peste 20 de ani, cu peste 100 de angajați.

Livrările online sunt și rămân o gură de aer, mai ales că virusul va exista printre noi, în continuare, iar Ruben Filimon spune că vor crește constant.

„Partea de livrări oricum a avut un trend ascendent…Nu vorbim doar de livrarea de mâncare gătită, aici vorbim și de meal kituri, adică mancare porționată, gata condimentată, pe care ți-o găstești singur acasă. Pentru că dacă pâna acum timpul a fost o problemă, acum nu mai este”, a mai spus acesta.

Ce alte modalități de salvare a acestor afaceri mai sunt și cum trebuie să se reinventeze și să se umanizeze această industrie aflați din interviul pe care Ruben Filimon i l-a acordat Ancăi Brășfălean.

 

 

Sursa foto: Facebook/Ruben Filimon