Companiile românești trebuie să își creeze o identitate clară și transparentă pentru a atrage angajații de care au nevoie.
Asta și pe fondul crizei de forță de muncă, prezentă în majoritatea domeniilor. Așa că mai ales în sectoarele unde concurența angajatorilor pentru tinerele talente este foarte mare, cum este în domeniul IT, este esențial ca angajatorul să prezinte, inclusiv pe rețele sociale, o imagine completă a companiei.
Modul de abordare din partea Departamentului de Resurse Umane rămâne la fel de important.
„La nivel de România avem, într-adevăr, o problemă. Nu mai reușim să ne ocupăm pozițiile vacante și începem pur și simplu de la muncitori, programatori, ingineri și așa mai departe. Orice companie are nevoie acum să își prezinte compania și jobul mult mai transparent și mult mai clar și atractiv. Dar claritatea și transparența în ceea ce privește un job e foarte importantă, pentru că mai ales în domeniul tehnic citești câteva descrieri și nu înțelegi ce o să faci efectiv și atunci pentru candidat nu este atractiv să aplice la acel job. Și așa companiile nu reușesc să își atragă candidatții potriviți pentru joburile lor”, a declarat la EBS Radio Alexandra Micu, specialist în recrutare și employer branding.
Brandingul unei companii pleacă tocmai de la realitățile și specificul acesteia. Un sediu primitor și un mediu plăcut de lucru poate conta foarte mult pentru recrutarea de noi angajați.
„Fiecare angajat care are birou individual lucrează să-și pună amprenta pe spațiul de lucru, chiar punându-și în evidență eventualele hobby-uri. De exemplu, avem o colegă care călătorește foarte mult și tot spațiul din biroul ei are legătură cu călătoria, de la hărți, la poze și alte amintiri. Dacă suntem în situația în care recrutăm pe cineva și colaborăm cu agenții de recrutare, prefer ca discuția vis-a-vis de profilul viitorului coleg să fie făcută la noi la birou. Oamenii văd și pot spune mai departe în ce mediu va putea lucra”, a declarat și Lucian Blaga, manager comercial al unei companii de distribuție din domeniul farmaceutic.
Employer brandingul le este foarte util companiilor mari, dar mai ales start-up-urilor, a căror expansiune este puternic influențată de calitatea resursei umane, mai spun specialiștii în recrutare.
Ovidiu Cornea
Sursa foto: pixabay.com