CLUJ | A fost semnat contractul pentru studiile de fezabilitate pentru metrou și trenul metropolitan

Primarul Emil Boc a semnat contractul pentru realizarea studiilor de prefezabilitate şi fezabilitate pentru metroul şi trenul metropolitan de la Cluj-Napoca, o investiție în valoare de 35,9 milioane de lei.

Cel mai important proiect de mobilitate din istoria Clujului a intrat în faza studiilor.

„Am semnat contractul pentru realizarea studiilor de prefezabilitate şi fezabilitate pentru metrou şi trenul metropolitan. Va urma apoi etapa finală, şi anume licitaţia pentru proiectarea şi executarea metroului şi trenului metropolitan. Este un proiect despre viitorul Clujului. La starea de congestie a Clujului, metroul este soluţia”, a spus primarul Emil Boc.

Metroul are două etape de implementare. Acesta va porni din comuna Floreşti, va trece pe lângă viitorul Spital Regional de Urgenţă de lângă Cluj-Napoca şi va străbate municipiul. În comuna Floreşti, cel mai probabil va fi un metrou de suprafaţă. În etapa a doua acesta va lega și comuna Gilău de Floreşti, potrivit Mediafax.

Documentaţiile aferente trenului metropolitan trebuie predate în 14 luni, iar pentru metrou în 26 de luni, şi vor fi realizate de Asocierea SWS Engineering SPA din Italia – Systra, din Franţa și Metrans Engineering SRL din România, câştigătoare a licitaţiei organizată de Primăria Cluj-Napoca.

„Finanţarea proiectului va fi asigurată din fonduri europene, locale, naţionale sau prin parteneriat public-privat. Transportul nepoluant, verde, este o parte componentă a priorităţilor UE. Proiectul va fi, în total, de peste un miliard de euro”, a precizat Emil Boc.

LIVE: Semnare contracte pentru realizare studii de prefezabilitate și fezabilitate pentru < Metrou și tren metropolitan Cluj >

Publicată de Emil Boc pe Joi, 23 aprilie 2020

 

Mai multe detalii despre aceste investiții

Trenul Metropolitan

Pe infrastructura actuală, se propune implementarea unui sistem de transport rapid – tren metropolitan care va acoperi întregul coridor feroviar cuprins între halta Nădășel și stația Bonțida, pe o lungime de aprximativ 43 de kilometri.

Se vor păstra punctele de oprire actuale și vor fi propuse adăugarea unor noi puncte de oprire în zonele: Baciu, Tetarom I, pe strada Tăietura Turcului, pod IRA, pe strada Aurel Vlaicu.
Punctul de oprire Cluj-Napoca Est va fi relocat pentru a fi mai aproape de aeroport.

Se vor analiza, pentru fiecare punct de oprire, facilitățile disponibile pentru călători: bănci, zone de așteptare protejate de intemperii, coșuri de gunoi, toalete, puncte de procurare de bilete (automate / case) etc. Pentru fiecare punct de oprire se va analiza disponibilitatea parcărilor de mici dimensiuni – Park & Ride.

Metroul

Noul coridor magistral de transport rapid pe axa vest-centru-est va urmări să deservească câteva puncte principale de interes.

În prima etapă: comuna Florești, viitorul spital regional de urgență, centrul comercial Vivo, cartierul Mănăștur, centrul orașului Cluj-Napoca și zona de est a orașului – zona Aurel Vlaicu /Pod IRA).

În a doua etapă: legatura comunei Florești cu Gilău. Având în vedere importanța relativă a comunei Gilău în zona metropolitană, va fi studiată cu prioritate asigurarea de legături de autobuz între Gilău și capetele ambelor sisteme de transport rapid (la Florești pentru metrou, respectiv la Nădășel – via A3 – pentru trenul metropolitan).

Astfel, se va studia cu prioritate introducerea liniilor de autobuz care să alimenteze stațiile din rețeaua rapidă metropolitană.

X
X
X