CLUJ | Învățământul online, văzut prin ochii copiilor și profesorilor

Cadrele didactice din Cluj spun că elevii lor nu au fost la fel de motivați în timpul orelor online, în timp ce copiii și părinții lor au apreciat că acest proces este obositor. Există, însă, și părți bune, potrivit unei analize a IȘJ Cluj.

 

Cadrele didactice întâmpină cele mai mari dificultăți în desfășurarea activității online, potrivit unei analize a Inspectoratului Școlar Județean Cluj.

Printre problemele pe care le reclamă se numără motivația scăzută a elevilor, accesul dificil al copiilor la mijloacele electronice de comunicare, precum și adaptarea lecțiilor la formatul digital.

Mai mult de jumătate dintre elevi şi părinţi au spus că nu întâmpină mari dificultăţi în desfășurarea activității online și, în general, s-au declarat mulțumiți de această alternativă, potrivt analizei IȘJ Cluj.

Există, însă, și nemulțumiri. Părinții elevilor reclamă că aceștia au prea multe ore online, ceea ce îi obosește și îi face irascibili. Mai mult, aceștia au tendința să fie distrași de la conținutul lecțiilor, chiar de tehnologia pe care o au la îndemână.

Copiii au spus și ei că timpul lung petrecut în faţa ecranelor, programul încărcat, dar şi dificultăţile de conexiune sunt obositoare.

La chestionarele aplicate, în format online, au răspuns elevi, părinţi şi cadre didactice din 155 de instituţii de învăţământ preuniversitar din judeţul Cluj.

 

Sursa foto: pixabay.com