Clujul a solicitat bani europeni pentru noile proiecte de infrastructură

Primarul Emil Boc a anunțat, în cadrul unei conferințe internaționale dedicate mobilității, că a solicitat finanțarea metroului și trenului metropolitan.

Comitetul European al Regiunilor. Foto: Facebook/Emil Boc

 

Decizia Comitetului European al Regiunilor va fi comunicată Parlamentului European și Consiliului European, instituții care au competență decizională finală în ceea ce privește aprobarea susținerii financiare începând cu anul 2021.

În acest moment, pe plan local se lucrează la studiile de fezabilitate pentru cele două proiecte, o investiție în valoare de 35,9 milioane de lei.

Mai multe detalii despre aceste investiții

Trenul Metropolitan

Pe infrastructura actuală, se propune implementarea unui sistem de transport rapid – tren metropolitan care va acoperi întregul coridor feroviar cuprins între halta Nădășel și stația Bonțida, pe o lungime de aprximativ 43 de kilometri.

Se vor păstra punctele de oprire actuale și vor fi propuse adăugarea unor noi puncte de oprire în zonele: Baciu, Tetarom I, pe strada Tăietura Turcului, pod IRA, pe strada Aurel Vlaicu. Punctul de oprire Cluj-Napoca Est va fi relocat pentru a fi mai aproape de aeroport.

Se vor analiza, pentru fiecare punct de oprire, facilitățile disponibile pentru călători: bănci, zone de așteptare protejate de intemperii, coșuri de gunoi, toalete, puncte de procurare de bilete (automate / case) etc. Pentru fiecare punct de oprire se va analiza disponibilitatea parcărilor de mici dimensiuni – Park & Ride.

Metroul

Noul coridor magistral de transport rapid pe axa vest-centru-est va urmări să deservească câteva puncte principale de interes.

În prima etapă: comuna Florești, viitorul spital regional de urgență, centrul comercial Vivo, cartierul Mănăștur, centrul orașului Cluj-Napoca și zona de est a orașului – zona Aurel Vlaicu /Pod IRA).

În a doua etapă: legatura comunei Florești cu Gilău. Având în vedere importanța relativă a comunei Gilău în zona metropolitană, va fi studiată cu prioritate asigurarea de legături de autobuz între Gilău și capetele ambelor sisteme de transport rapid (la Florești pentru metrou, respectiv la Nădășel – via A3 – pentru trenul metropolitan).

Astfel, se va studia cu prioritate introducerea liniilor de autobuz care să alimenteze stațiile din rețeaua rapidă metropolitană.

 

X
X
X