Live
EBS Radio cover
Cluj Sounds Better
EBS Radio

Copiii din Cluj, învățați să programeze propriile jocuri

Programarea se poate învăța și de la vârste fragede, iar copiii pot să își creeze propriile jocuri, în mediul virtual.

Acesta este mesajul mai multor specialiști în IT, care își oferă competențele, voluntar, pentru a-i introduce pe copiii cu vârste între 8 și 14 ani în tehnicile programării.

Peste 100 de copii, însoțiți de profesori ai lor, au participat în weekend la lansarea unei serii de ateliere lunare cu genericul Coder Dojo, care se vor desfășura din luna noiembrie la Cluj. Proiectul se adresează inclusiv copiilor din mediul rural și îi poate ajuta în dezvoltarea gândirii.

„Fiecare copil în ziua de astăzi atinge un obiect digital. Mai mult decât a se juca pe obiectul respectiv, noi vrem ca el să înțeleagă ceea ce face acea tabletă, sau acel telefon, să își dezvolte creativitatea proprie. Scratch este un limbaj basic de programare, unde dacă au o idee de proiect, copiii pot să creeze, de exemplu, o cursă de mașini”, explică Adrian Petre, unul din inițiatorii proiectului.

Șase mentori voluntari sunt implicați momentan în proiect. În funcție de resursele disponibile, organizatorii își propun să atragă la ateliere și copii din alte orașe decât Cluj-Napoca și chiar din satele și comunele din județ.

Pe lângă acumularea de cunoștințe de programare, copiii își dezvoltă și spiritul de lucru în echipă și persverența în conceperea și finalizarea unor proiecte în comun, dar și un mod de gândire care îi poate ajuta în viitor.

Asta în ideea în care nu toți vor deveni programatori.

„Domeniul It este vast și sunt multe domenii conexe. Venind aici și dezvoltându-și și o gândire logică, ei pot să se orienteze și spre alte domenii, medicină, arhitectură, sau construcții”, a explicat Adrian Petre.

Ateliere Coder Dojo se vor ține începând din noiembrie, într-o clădire a unei companii private, de lângă sediul Facultății de Științe Economice.

Conceptul Coder Dojo, a fost lansat în 2011 de doi programatori autodidacți din Dublin, care au dorit să transmită mai departe tinerilor o parte din cunoștințele dobândite. Proiectul a fost replicat ulterior în multe orașe din lume, scopul inițiatorilor fiind ca 100.000 de tineri de la nivel internațional să deruleze activități de programare în mod constant, prin intermediul a 1.500 de Dojo-uri.

 

Ovidiu Cornea

 

Sursa foto: pixabay.com

 

 

X
X
X