Interviurile EBS | Alexandra Micu și Roxana Perșa, reprezentante ale unei companii de recrutare de personal: „Trăim o epocă de glorie a candidatului”

Alexandra Micu și Roxana Perșa, reprezentante ale unei companii de recrutare, au vorbit la EBS Radio despre cum să-ți găsești jobul potrivit, dar și despre cum pot companiile să angajeze exact oamenii de care au nevoie.

Alexandra Micu și Roxana Perșa în studioul EBS Radio. Foto: Stephan Metz

 

Ele au vorbit și de conceptul de employer branding, respectiv brandingul angajatului și cât este de important ca o persoană care își caută un job să aibă un Curriculum vitae bine făcut, scris fără greșeli gramaticale, cu poza potrivită și, cel mai important, care să conțină doar informațiile relevante.

„Din păcate, CV-urile candidaților încă lasă foarte mult de dorit. Dacă vorbim de brandingul angajatului, aici intră CV, profil de LinkedIn, foarte important. Din păcate, avem foarte mulți candidați care nu au un CV bine făcut. Noi încercăm să îi sfătuim, dar încă primim CV-uri de 9 – 10 pagini. De multe ori, a lucra în HR și în mod special în partea de recrutare înseamnă și timp limitat. Și în momentul în care tu vrei să ai un nou job trebuie să îi dai angajatorului câteva informații relevante. Una din calitățile căutate de companii este capacitatea de sinteză – poate că asta îi ajută pe candidați să se gândească că poate structurează 10 pagini în 2 – 3 pagini, atât cât să fie ușor și interesant de citit pentru interlocutor”, a mai spus Alexandra Micu.

La ora actuală, datorită cererii mari de angajați pe piața muncii, mulți candidați au ajuns să poată să aleagă unde vor să lucreze. Și pentru că acum totul este online și transparent, este important pentru companii să își facă o strategie pentru a reuși să atragă cei mai buni candidați. Și să nu credeți că doar candidații fac greșeli.

„Toate companiile își doresc cei mai buni angajați… În acest moment trăim o epocă de glorie a candidatului, pentru că avem foarte multe oferte, foarte multe cereri și candidații normal că sunt în faza în care-și permit să aleagă. Atunci e foarte simplu. Compania, ca să fie dorită de canditadatul respectiv, trebuie să își schimbe un pic strategia. Nu mai merge strategia clasică. Ce mergea înainte – postai un anunț și veneau 50 de candidați, nu mai funcționeză. Și atunci, tu, ca și companie, trebuie să te gândești un pic cum să le arăți candidaților de ce să vină să lucreze cu tine. Eu mizez foarte mult pe filmulețe și pe transparență în toată strategia de employer branding și mi-ar plăcea să știu cum arată echipa din care o să fac parte, cum arată biroul”, a spus Alexandra Micu.

Urmăriți interviul integral pe care Alexandra Micu și Roxana Perșa i l-au acordat lui Ovidiu Cornea

 

Ne poți asculta și aici: