Modernizarea străzii Bună Ziua “promite” și stații de autobuz amenajate

Finalizarea lărgirii străzii Bună Ziua ar urma să rezolve și problema stațiilor de autobuz de pe șoseaua cu o lungime de peste 1 kilometru.

Până acum, de-a lungul principalei artere a cartierului, în mai multe stații, inclusiv cea din apropierea Grand Hotel Italia, oamenii așteptau frecvent mijloacele de transport în comun în spații improvizate, unele situate la intersecția trotuarelor cu zonele de acces spre blocuri.

“Acum sunt diferite, sunt pe proiect, sunt puse la distanțe conform normelor legale în vigoare”, a precizat pentru EBS Radio viceprimarul Dan Tarcea.

Săptămâna aceasta va fi finalizată asfaltarea străzii, ceea ce va include și asfaltarea pistelor de biciclete și a spațiilor aferente stațiilor de transport public, asigură edilul:

“Suntem în faza de achiziție efectivă a stațiilor de transport, există locul pentru fiecare dintre acestea, stabilit prin proiect și urmează să fie amplasate stațiile de așteptare pentru transport în comun. Ne propunem să punem și automate de unde oamenii să poată să își cumpere biletele, dar având în vedere că există deja multiple modalități de a o face, în autobuz, prin SMS, direct cu cardul, mai sunt și abonamentele, o să vedem în intervalul următor, cum procedăm”, a spus Dan Tarcea.

Două linii de transport public

Strada Bună Ziua este deservită de două linii de transport public, linia 21, care face legătura cartierului cu Piața Mihai Viteazul, respectiv linia 45, care leagă, începând din toamna anului trecut, cartierul Zorilor de Iulius Mall.

Delimitată de două sensuri giratorii

Strada Bună Ziua, care se intersectează la unul dintre capete, printr-un sens giratoriu, cu Calea Turzii, va avea un nou sens giratoriu și la celălalt capăt.

Acesta va fi amplasat la intersecția cu străzile Trifoiului (la Nord, pe care se află hotelul amintit), Fagului (la Est, aflată în prelungirea străzii Bună Ziua) și Măceșului (la Sud, care va face legătura cu viitorul parc din zona pârâului Becaș). Artera va fi finalizată mai repede decât termenul inițial, fixat pentru 1 iulie, asigură autoritățile.

Cum va fi împărțită strada

După modernizare, strada va avea o lățime totală de 16 metri, dintre care 9.75 metri dedicați circulației rutiere (trei benzi de circulație, în loc de două), două piste de biciclete de câte 1,15 m și două trotuare, de câte 2 metri.

Investiția, care prevede și stații de taxiuri electrice și treceri de pietoni supra-iluminate, amplasarea a peste 100 de arbori, depășește 20 de milioane de lei, cu TVA.

 

Ovidiu Cornea

 

Sursa foto: https://www.facebook.com/EmilBoc.Intotdeaunapentruclujeni/

 

Ne poți asculta și aici: