Păstrarea spațiului pentru skateri este una dintre solicitările clujenilor pentru viitorul parc I.L. Caragiale

La dezbaterea publică privind parcul Caragiale, clujenii au cerut ca acesta să aibă mai mult spațiu verde, dar și amenajarea unei căderi de apă în zonă și punerea în valoare a Canalului Morii.

Proiectul privind reabilitarea parcului Ion Luca Caragiale și a străzii Octavian Petrovici, are în vedere o suprafață de aproximativ 5.500 de metri pătrați și își propune, în primul rând, să crească spațiul verde și cel pietonal din centrul orașului.

Propunerea de amenajare a parcului presupune desființarea gardului viu, dar și plantarea a 44 de noi exemplare de arbori, din diferite specii, inclusiv doi arbori din specia ginkgo biloba. De asemenea, soluția propusă de arhitecți presupune desființarea parcării actuale din fața Palatului Telefoanelor și extinderea parcului cu 1.400 de metri pătrați.

Prin descoperirea Canalului Morii pe latura de nord a parcului se urmărește asigurarea unui acces în vecinătatea acestuia, prin sistematizarea malului drept al canalului cu un taluz și acces la luciul de apă. De asemenea, se propune o pasarelă pietonală peste canal, în zona mediană a parcului pentru a asigura o trecere către Sinagoga de pe strada Barițiu, dar și pentru a încuraja redeschiderea unui traseu istoric spre Dealul Cetățuii prin reconstruirea Podului Nemților peste Someș, într-un viitor apropiat.

În ceea ce privește strada Octavian Petrovici se dorește desființarea locurilor de parcare și amenajarea de rasteluri pentru biciclete, o stație de alimentare pentru biciclete și trotinete electrice, dar și bănci pentru odihnă.

Ce vor clujenii

În cadrul dezbaterii, nu doar skaterii, ci și alți clujeni au cerut păstrarea în noul parc a unor elemente necesare practicării acestui sport, având în vedere faptul că acesta a fost, practic, primul skatepark din oraș.

O decizie în acest sens va fi luată în urma unui workshop la care va fi invitată să participe comunitatea de skateri, dar nu numai.

Printre propunerile primite de la clujeni se mai numără amenajarea unei căderi de apă în zonă, punerea în valoare a Canalului Morii printr-o „undă de lumină”, folosirea de materiale ecologice în parc, de tipul „green concrete”, amplasarea unei toalete publice, dar și un experiment: închiderea circulației auto pe strada Barițiu în weekend, cu păstrarea circulației tramvaiului.

„A fost cerută creșterea spațiului verde și amplasarea mai multor arbori. De fapt, proiectul își propune plantarea mai multor arbori atât pe strada Octavian Petrovici, cât și pe Canalul Morii. Toate aspectele discutate vor fi analizate și incluse în studiul de fezabilitate de către echipa de proiectare. Sperăm că până la sfârșitul lunii mai să-l aprobăm în Consiliul Local, după ce vom obține toate avizele și apoi să lansăm licitația de proiectare și execuție. Estimăm că lucrările vor începe în primăvra anului viitor”, a declarat pentru EBS Radio

Săptămâna viitoare, reprezentanții unei asociații de profil se vor întâlni cu cei ai primăriei, dar și cu arhitecții pentru discuții punctuale pe această temă, ne-a declarat directorul de dezvoltare al municipalității, Ovidiu Cîmpean. În cadrul dezbaterii, clujenii au mai cerut ca parcul Caragiale să aibă cât mai mult spațiu verde, a precizat Ovidiu Cîmpean, director de dezvoltare în cadrul Primăriei Cluj-Napoca .

Proiectul face parte din planul de investiții walkable city, prin care Primăria vrea să creeze un oraș prietenos pentru pietoni. Reamenajarea parcului I.L. Caragiale urmează să fie finanțată din fonduri europene.