Intersecția Calea Mănăștur – Calea Moților e traversată în intervalele de trafic maxim de peste 3.000 de autovehicule pe oră. Comisia de Circulație a Primăriei clujene a stabilit recent forma finală a proiectului de modernizare a zonei.
Planul de modernizare a intersecției prevede patru benzi de circulație auto, la care se vor adăuga piste de biciclete de câte 2 metri, o nouă legătură între Calea Moților și strada Uzinei Electrice și o piațetă lângă mini-mall-ul din zonă.
Modificările vor fi aplicate pe tronsonul cuprins între intersecțiile cu străzile Câmpului, respectiv Clincilor. Pe ambele sensuri vor exista trotuare de câte 2 metri, iar câte o bandă rutieră pe sens ar putea fi utilizată exclusiv de mijloacele de transport în comun. Strada Mărginașă va fi lărgită, în urma unor exproprieri, și va fi conectată, printr-o intersecție semaforizată, inclusiv cu un nou drum de legătură între Calea Moților și Uzinei Electrice, a explicat viceprimarul Dan Tarcea:
„Pe lângă faptul că vom descongestiona traficiul din cartierul Zorilor, de pe strada Coșbuc, din Piața Lucian Blaga, cu această nouă străpungere, vom reuși și să conectăm câteva piste de biciclete și sperăm ca la finalul investițiilor pe care le facem în Cluj să avem un sistem de piste interconectate, astfel încât să mergi dintr-o parte în alta a orașului; vor fi semafoare și pentru biciclete, vor fi spații de stocare pentru biciclete în momentul în care vor dori să se încadreze sau să vireze stânga dreapta”, spune viceprimarul Dan Tarcea.
Proiectul de modernizarea a intersecției mai are nevoie de avizul arhitectului șef și de finalizarea studiului de fezabilitate după care va intra pe ordinea de zi a Consiliului Local.
Ovidiu Cornea
(Foto: Captură Google Maps)