Peste 850 de locuri de parcare, pentru autoturisme, un terminal de tip autogară, dar și o piațetă publică. Acestea sunt principalele coordonate ale primului park and ride care va fi amenajat la Cluj.
Studiul de fezabilitate pentru park and ride-ul de lângă Aeroportul Internațional ,,Avram Iancu” a fost aprobat astăzi în Consiliul Județean.
Într-o primă etapă, prevăzută să înceapă în acest an, vor fi amenajate 365 de locuri de parcare, dintre care 30 de locuri pentru mașini electrice și hibride și peste 30 de locuri pentru persoane cu dizabilități. Vor fi amenajate, de asemenea, și un terminal de tip autogară dotat cu sală de așteptare, cafenea și grupuri sanitare, respectiv 8 peroane acoperite, pentru autobuze.
Într-o a doua etapă vor fi realizate alte 490 de locuri de parcare, exclusiv pentru autoturisme. De asemenea, va fi realizată și o piațetă de peste 3.000 de metri pătrați. Un drum cu două benzi, și una în plus exclusiv pentru autobuze vor asigura accesul din șoseaua națională.
Parcarea va facilita și transportul cu bicicleta, dar în special acceslul la transportul public.
„Conceptul este în felul următor, cei care vin în Cluj-Napoca, nu neapărat rezidenții, cei care vin pentru job, sau efectiv vin în vizită, să poată să parcheze mașina lângă Aeroport, în această parcare cu facilități park and ride și să aibă o conexiune foarte bună cu liniile de autobuze și troleibuze. Eu sunt ferm convins că aproape 1.000 de locuri de parcare pot să însemne aproape 700-800 de mașini care să nu mai intre în Cluj”, a declarat pentru EBS Radio vicepreședintele CJ Cluj, Marius Mânzat.
Investiția va fi una pe trei ani, cea mai mare parte a sumei toatale de 60 de milioane de lei urmând să fie alocată în 2021 și 2022.
Ovidiu Cornea
Sursa foto: pixabay.com