Mihai Perșa, unul din primii posesori de autorizație de taxi electric din Cluj-Napoca, a povestit la EBS Radio cum și de ce a trecut de la taximetria clasică la cea electrică și ce așteptări are de la “Ionică”, așa cum și-a botezat autoturismul mai puțin poluant, cumpărat anul trecut.
“M-am gândit să îmi iau o mașină electrică pentru a schimba totuși mentalitatea oamenilor, oarecum ăsta este viitorul, am cumpărat-o pentru mine, doar eu voi face taximetrie pe această mașină”, ne-a spus Mihai (32) chiar de la volanul autoturismului său, un Hyundai full-electric, care ajunge la o capacitate de 136 de Cai Putere.
Prima senzație care te „izbește” într-un autovehicul electric este lipsa zgomotului, pe care îl mai generează doar rularea pneurilor pe asfalt și semnalizarea. În rest, silence… “Având în vedere că modelul are numele Ionic, ai mei i-au zis Ionică”, ne-a dezvăluit, amuzat, tânărul.
Mihai Perșa este de altfel singurul care a obținut autorizație de taxi electric în Cluj-Napoca în calitate de persoană fizică autorizată, restul celor 23 de posesori fiind firme, cu 1, 2 sau chiar 10 autorizații acordate.
Autoturismul a fost deja colantat pentru taxi, în cadrul unui dispecerat local, iar până la sfârșitul lunii urmează să își înceapă activitatea.
Mihai este șofer de profesie și a lucrat ca taximetrist, la fel ca tatăl său, iar recent a fost chiar șofer de TIR. Cu diferența de bani rămasă de la o tranzacție imobiliară a decis că poate reveni în taxi, însă în variantă electrică.
A plătit aproximativ 25.000 de euro pe mașină, față de 40.000 preț de listă, grație unor facilități oferite prin programul Rabla, care a inclus și cedarea unui autoturism vechi.
Puteți afla de cât timp are nevoie Ionică pentru încărcare, cât de accesibilă e infrastructura de alimentare în acest moment în Cluj-Napoca și care a fost cel mai lung drum pe care l-a parcurs, în discuția cu Mihai Perșa de mai jos, disponibilă în format video și pe pagina de Facebook a EBS Radio:
Ovidiu Cornea
Citește și: