Românii au cheltuit anul trecut 4,3 miliarde de euro doar pe segmentul e-tail

Cumpărăturile online au crescut anul trecut cu 20%, la 4,3 miliarde de euro, arată un studiu al Asociației Române a Magazinelor Online.

În medie, românii au cheltuit pentru cumpărături online aproximativ 12 milioane de euro în fiecare zi din 2019.

Valoarea, însă, reprezintă strict segmentul e-tail, adică produsele fizice care au fost achiziționate prin internet. Nu sunt incluse aici serviciile, vacanțele, biletele la spectacole sau facturile.

Cea mai mare creștere a coșului mediu s-a înregistrat la categoria electro-IT, de la 738 la 875 de lei. Românii au prezentat un interes ridicat și pentru articolele vestimentare sau cele pentru copii.

Potrivit estimărilor principalilor jucători, comerțul online va continua să crească și în 2020, cel mai probabil urmând să depășească pragul de 5 miliarde de euro la finalul acestui an.

 

Sursa foto: pixabay.com

 

Ne poți asculta și aici: