Live
EBS Radio cover
Cluj Sounds Better
EBS Radio

Specialist în businessurile de închiriat mașini: „Autovehiculul electric nu are viitor în România fără subvenții și infrastructură”

Trendul mașinilor electrice este în creștere în România, însă piața autohtonă este departe de cele din unele țări europene.

Dacă în 2017 în România au fost înmatriclate sub 200 de autovehicule full electric, anul trecut numărul acestora a depășit 600. Vânzările de autovehicule electrice vor avea rate de creștere mai mari decât cele ale mașinilor clasice, însă numărul lor total rămâne redus, spune Bogdan Apahidean, directorul liderului de piață în domeniul leasingului operațional din România.

Costurile totale cu o mașină electrică sunt în prezent mai mari decât cele ale automobilelor clasice, iar pentru asta trebuie găsită o soluție, spune specialistul.

„Sunt foarte puține autovehicule electrice la noi. 1.200, comparativ cu Norvegia, unde sunt 300.000. Și asta poate să aibă două cauze: odată pentru că total cost of ownership la un autovehicul electric, fără subvenții, este mult mai mare decât al unuia cu propulsie clasică și, doi, lipsa infrastructurii. Nu poți să riști să pleci cu mașina și să nu ai unde să o încarci. Dacă vor exista subvenții, în funcție de cum vor arăta ele, autovehicolul electric poate să devină o alternativă, în funcție de cum va arăta și infratsructura”, a declarat pentru EBS Radio, Bogdan Apahidean.

Subvențiile de care beneficiază românii interesați de mașini electrice în prezent sunt cele acordate prin programul Rabla Plus, care sunt de până la 11.300 de euro.

La Cluj erau înmatriculate anul trecut 17 astfel de mașini. De asemenea, în oraș există două stații publice de încărcare a mașinilor electrice, în Piața Unirii și în parkingul din piața Lucian Blaga, dar și altele în cadrul unor centre comerciale.