Tehnologia și comunicarea online transformă radical afacerile din prezent, inclusiv pe cele din România.
Este concluzia oamenilor de afaceri și managerilor de succes, prezenți la un eveniment pe această temă, la Cluj.
Totuși, numeroase companii autohtone sunt încă restante la capitolul digitalizare, susțin specialiștii în domeniu.
Companiile românești trebuie să se alinieze la cele mai noi tendințe tehnologice pentru a-și menține creșterea cifrei de afaceri, susțin specialiștii. De exemplu, comunicarea eficientă în mediul online crește notorietatea brandurilor, dar și numărul de clienți.
„Și cei tineri și chiar cei mai în vârstă ajung să fie dependenți de internet și de informația care circulă pe internet, și atunci este obligatoriu pentru fiecare brand sa-și facă partea aceasta de comunicare. În funcție de industria fiecărui business, dar neștiind de unde să începi problema și neștiind potențialul acestei piețe, normal că există o oarecare reținere. Nouă, ca agenție, ne este mai simplu să lucrăm cu clienții pe internet. Într-o jumătate de oră rezolvăm toate aspectele. Ei au know-how și înțeleg dependența aceasta de online”, spune Bianca Grip, expert în strategii de marketing online.
Inovațiile tehnologice se succed cu viteză mare, iar companiile din România sunt provocate să țină pasul cu acestea.
„Apariția acestei Inteligențe Artificiale, tranformările digitale, automatizarea proceselor, roboții colaborativi, roboții software, ne ajută să automatizăm foarte multe din procesele de business și, practic, să suplinim lipsa forței de muncă. Trebuie să înțelegem care sunt aceste tehnologii, trebuie să vedem cum le putem integra în cadrul organizațiilor noastre și nu în ultimul rând, ce impact au asupra forței de muncă existentă. Noi, ca mediu de business în România suntem destul de întărziați ca viteză de reacție”, a declarat spune Laszlo Pacso, consultant de business, organizatorul seriilor de evenimente Business Days.
Antreprenorii sunt conștienți că tehnologia trebuie integrată în activitatea firmelor. Peste 600 de persoane participă la ediția de anul acesta a Cluj Business Days, eveniment dedicat antreprenorilor și managerilor din zonă.
Ovidiu Cornea