Un nou brand sustenabil a luat naștere la Cluj. POM sau povestea românilor, transpusă pe tricouri  

Două tinere din Cluj și-au propus să dezvolte un brand gândit să exprime prin îmbrăcăminte elemente despre cultura și identitatea românilor.

Produsele POM  (Port Originea cu Mine)  sunt concepute de o echipă mixtă de oameni creativi, istorici, antropologi și psihologi.

„E un brand care trăiește și spune povestea culturii în care s-a născut. Asta presupune că noi am încercat să explorăm mai multe dimensiuni ale identității noastre naționale și ne-am concentrat pe anumite aspecte din modul în care ni se pare nouă că este românul. Noi îl vedem pe român ca pe un om cald, ospitalier, care uneori spune lucrurile franc în față – motiv pentru care o să ieșim și cu niște mesaje mai îndrăznețe”, a declarat pentru EBS Radio Alexandra Urcan, una dintre fondatoarele proiectului.

Într-o primă fază a fost lansată o linie de tricouri cu schițe și ilustrații realizate de artiști români. Produsele sunt concentrate pe binele celui ce-l poartă, spun cele două creatoare ale brandului.

Tricourile sunt produse sustenabil, din materiale organice, cu un design original românesc.

 La nivel de creație, inclusiv, temele pe care noi ni le-am asumat sunt niște teme gândite chiar pentru România: spre exemplu, tema de lansare se numește De-ale noastre, iar una dintre creațiile emblematice e realizată împreună cu Paul Mureșan, un artist local, tânăr, iar creația se numește Răsăritul și trezirea, care chiar scoate emblematic un simbol important din satul românesc și anume avem răsăritul și gardul, acel răsărit pe care poate fiecare l-am trait privind prin odaia bunicii din casa de la țară”, precizează Alexandra Urcan.

Cele două tinere au lansat și o campanie de crowdfunding pe startarium.ro, unde își propun să strângă 7.000 de euro care vor fi folosiți pentru a dezvolta partea de creație, pentru ca un număr cât mai mare de artiști să transpună povești ale românilor pe aceste tricouri.

 

Ioana Pîrlea

 

Ne poți asculta și aici: