Una din trei firme continuă angajările la fel ca înainte de epidemie

Cele mai multe oferte de joburi planificate pentru următoarele două luni vor fi în vânzări și promovare online.

30% dintre companiile din România nu și-au schimbat planurile de recrutare stabilite la începutul acestui an, nici după izbucnirea epidemiei.

Conform unui sondaj efectuat de platforma de recrutare BestJobs, cele mai multe oferte de joburi planificate pentru următoarele două luni vor fi în vânzări și promovare online, respectiv 47%, dar și în producție, respectiv 33%, segmente care au o contribuție importantă la revenirea business-ului.

Chiar dacă foarte multe firme au avut de suferit în timpul stării de urgență, 23,3% dintre firmele chestionate au declarat că activitatea lor s-a desfășurat în mod normal în perioada stării de urgență, fără a fi redusă.

Mai mult, peste 40% dintre angajatori spun că și-au păstrat intactă echipa. Acest lucru înseamnă că nu au făcut concedieri, respectiv 46,7% și nici nu și-au trimis salariații în șomaj tehnic în această perioadă, respectiv 40% din cei chestionați. 23,3% chiar au făcut noi angajări.

După ce au trecut de faza de reacţie rapidă în gestionarea crizei sanitare, 47% dintre angajatori afirmă că și-au pregătit un plan de continuitate a business-ului, în timp ce 30% dintre firme nu s-au gândit la o mai bună funcţionare a activităţilor în noul context.

Astfel, 40% dintre companii intenționează să mute în mediul online o parte mai mare din activitate în următorul an, în timp ce alte firme iau în calcul extinderea și în alte sectoare ale economiei.

După relaxarea măsurilor pentru prevenirea răspândirii coronavirusului și ieșirea din starea de urgență, 36,7% dintre angajatori spun că și-au chemat toți angajații la birou încă din luna mai.

Studiul BestJobs arată că în cazul a 23,3% dintre firme activitatea a fost reluată gradual, în primă fază cu mai puțin de un sfert dintre salariați înapoi în birouri, iar alte 20% dintre firme au continuat să lucreze în regim remote.

Sondajul a fost efectuat în perioada 1-15 iunie 2020, pe un eșantion de aproximativ 150 de companii mici și medii din România.

 

Sursa foto: pixabay.com