12 comune din județul Cluj vor să-și lanseze un brand, care să ducă la dezvoltarea microregiunii

O asociație și-a propus să aducă 12 comune de la nord de Cluj-Napoca sub același nume, cu scopul de a crește atractivitatea zonei. Inspirați de trecut, inițiatorii proiectului vor să creeze un brand, în care resursele să fie exploatate la adevăratul potențial.

Inițiatorii proiectului vor să redescopere adevărata identitate locală. „Una dintre activități a fost de cercetare a obiectivelor mai puțin cunoscute, a poveștilor, a meșteșugarilor pe care îi mai avem și mai ales a producătorilor locali și a produselor. Am încercat că realizăm colaborări și anumite idei pentru realizarea unor activități vii. Noi vrem ca acest brand și această regiune să fie una vie”, explică Mihai Giurgiu, coordonatorul acestui proiect.

Câștigul este atât de partea turiștilor care vor explora zona, cât și de partea comunităților implicate în acest proiect.

„Readucerea la viață a întregii comunități se întâmplă dacă reușim să facem o astfel de asociație. Ar fi benefică pentru ajutorarea fiecărei comunități. Producătorii locali ar avea de câștigat prin faptul că și-ar putea vinde produsele sau ar putea închiria casele, să facă micropensiuni, agropensiuni. Putem face parcuri, piste de biciclete, trasee în păduri, există și un lac, se poate exploata la maximum Cetatea lui Gelu, turnul Teleki”, susține Dan Maier, reprezentant al autorităților locale din comuna Dăbâca, una dintre cele 12 localități incluse în proiect.

La finalul proiectului, cele 12 comune vor avea o strategie, un nume, un slogan și un logo. Programul se desfășoară în arealul Grupului de Acțiune Locală Șomeș Transilvan și este finanțat prin Programul Național de Dezvoltare Rurală.

Sursa foto: Facebook/Comuna Dăbâca