14 kilometri ai autostrăzii Transilvania așteaptă la barieră!

Segmentele de autostradă dintre Iernut și Ungheni, din județul Mureș, în lungime de 14 kilometri, sunt în continuare închise, deși sunt gata, din cauza unei bariere.

Darea în ciurculație a noilor segmete de autostradă este ținută în loc de montarea unor bariere automate la trecerea peste calea ferată, care face legătura între breteaua autostrăzii și durmul național.

Sensul giratoriu provizoriu care asigură descărcarea traficului de pe autostrada Transilvania a fost finalizat, dar soluția este una riscantă pentru șoferi, potrivit lui Ionuț Ciurea, administratorul Asociației Pro Infrastructura.

„Principalul risc este legat de siguranța rutieră. Avem un sens giratoriu temporar, care este foarte aproape de bariera din zonă, astfel încât în momentul în care se pune bariera se vor forma cozi pe autostradă și dacă șoferii nu sunt atenți, în condiții de vizibiliate scăzută, ploaie, ninsoare, aderență scăzută, că suntem pe timp de iarnă, atunci există riscul producerii de accidente destul de grave dacă acolo nu vor fi respectate limitările de viteză”, a declarat pentru EBS Radio Ionuț Ciurea .

Prin montarea barierelor automate, care în curs de amplasare, timpii de așteptare vor fi limitați la maximum trei minute, astfel că vor fi evitate cozile pe autostradă, spun reprezentanții CNAIR.

În aceste condiții, cei 14 kilometri de autostradă ar putea fi deschiși în circa două săptămâni, spune purtătorul de cuvânt al CNAIR, Alin Șerbănescu.

„Configurația acestui nod rutier provizoriu presupune inclusiv bariere automate. Și, conform calculelelor noastre, trenul trece undeva o dată pe oră pe acolo, iar timpul de staționare este de trei minute, iar în trei minute mă îndoiesc că se vor forma cozi. Cel mai important element în acest moment chiar sunt barierele automate, pentru că acestea eficientizează timpul de închidere și deschidere a barierei, de întrerupere a traficului auto în momentul în care trec trenurile”, a precizat Alin Șerbănescu.

Sensul giratoriu a fost realizat de italienii de la Astaldi, care au în sarcină realizarea unui nod rutier, aferent lotului de 18 kilometri dintre Iernut și Chețani. Porțiunea respectivă este însă finalizată doar în proporție de 58%, iar în consecință nici nodul nu este gata.

Tronsonul dintre Chețani și Câmpia Turzii, care are 16 kilometri, executat de compania Straco, este finalizat într-o proporție și mai mică, de doar 18%.

Șoferii pot circula, în schimb, neîntrerupt pe 60 de kilometri ai autostrăzii Transilvania, între Nădășelu și Câmpia Turzii, după ce 9 kilometri de autostradă au fost deschiși în acest an.

Ovidiu Cornea

Sursa foto: Facebook/Asociația Pro Infrastructur