CLUJ | Transportul public va fi regândit! Se vor crea legături între cartierele care acum nu sunt conectate direct și se vor înființa noi linii

Transportul public din Cluj-Napoca ar urma să fie îmbunătățit din toamnă, prin intorducerea de linii noi și splimentarea celor existente.

Compania de Transport Public Cluj efectuează măsurători de trafic și urmează să elaboreze un plan pentru asigurarea unei frecvențe mai bune a curselor și crearea unor legături între cartierele care nu sunt conectate direct.

Astfel, potrivit primarului Emil Boc, ar putea fi introduse linii noi între cartiere precum Gheorgheni și Grigorescu, respectiv Gruia și zona Gării. De altfel, viceprimarul Dan Tarcea spune că toate zonele de extindere ale Clujului urmează să fie deservite mai bine de transportul public.

„Discutăm de zona Borhanci, cartierul Europa, Dâmbul Rotund, acestea sunt cu probleme acute. Practic, în toate zonele unde s-a extins Clujul trebuie să introducem transportul în comun. Dar acest studiu se face pe tot municipiul, pentru că pot să fie și anumite rute care nu funcționează suficient de bine astăzi. Poate autobuzul vine la 45 de minute, dar ar trebui să vină la 15 sau la 30 de minute, deci inclusiv aceste lucruri se vor corela și se vor corecta”, a declarat la EBS Radio viceprimarul Dan Tarcea.

CTP ar urma să vină cu propunerile rezultate în urma măsurătorilor până la 1 iulie.

„La nivelul Companiei, al Serviciului de Exploatare, se lucrează la implementarea unor cereri care au venit din partea publicului călător. În special la modificarea unor trasee, la suplimentarea de mijloace de transport, înființarea de noi trasee și pe măsură ce toate lucrurile acestea vor fi finalizate vom veni cu detalii exacte”, a spus directorul CTP Cluj, Liviu Neag.

În ultimii ani au mai fost suplimentate sau introduse noi linii de transport public, între care linia 29, între drumul Sfântul Ion și strada Henri Barbusse, sau linia 26 L, care a fost extinsă spre Someșeni. Cu toate acestea, studiul pentru mobilitate, realizat anul trecut de specialiști din mai multe domenii, arăta că nu toate noile zone ale orașului sunt deservite corespunzător de transportul public.

Ovidiu Cornea