Metodele inovative de predare sunt viitorul învățământului românesc. Elevii trebuie să își dezvolte gândirea autonomă!

Profesorii trebuie să găsească metode inovative de predare, iar elevii să își dezvolte capacitățile antreprenoriale și gândirea autonomă. Asta pentru a fi în pas cu metodele moderne de predare din toată lumea.

Acestea sunt doar câteva dintre soluțiile care ar trebui aplicate în viitor în școlile românești, susține fostul ministrul al Educației, Mircea Miclea.

„Într-o lume care va fi tot mai volatilă, trebuie să te gândești la abilitățile care să genereze deprinderi adecvate în acel moment. Prima se referă la gândirea ca un designer. Această gândire trebuie să devină dominantă într-o școală, pentru că prin ea, noi îi învățăm pe copii să își construiască probleme, să identifice probleme și să creeze arhitectura acestor probleme. Pentru că lumea care îi așteaptă este de această natură”, a declarat Mircea Miclea.

Profesorul de la clasă e cel care îl poate ghida pe elev să învețe altfel, materia care se predă la școală, spune și specialistul în probleme educaționale, Laura Borbe.

„Cel care învață este elevul, iar responsabilitatea pentru învățare este a lui. Dar ca responsabilitatea asta să fie disciplinată, tu nu trebuie să-i transferi informații despre formule sau ce a zis Platon, ci să îl duci către <<ce vreau să știu pentru viața mea și cum mă poate ajuta pe mine Platon sau formula asta în viață>>”, a declarat profesorul Laura Borbe, la conferința Arhitecții Educației.

Peste 280 de profesori și specialiști în educație, din țara, dar și din state precum Argentina sau Lituania s-au întâlnit la Cluj-Napoca în acest weekend, pentru a găsi soluții ca să transforme școala românească și ofere o educație mai bună elevilor.

Alexandra Ogruțan

Sursa foto: Facebook/Fundația Noi Orizonturi