Live
EBS Radio cover
Cluj Sounds Better
EBS Radio

O treime dintre firmele din Regiunea de Nord-Vest nu sunt interesate de digitalizarea afacerilor

Aproape o treime dintre firmele din Regiunea de Nord-Vest nu sunt interesate de digitalizarea afacerilor, deși aceasta crește numărul de clienți și productivitatea, motivând că procesul este complicat sau că nu au angajați specializați în IT.

„Aproape 30% din firmele Regiunii de Nord-Vest nu se arată interesate de digitalizare, având temeri legate de securitatea cibernetică sau susținând că procesul este complicat sau că nu au angajați specializați în IT. Este o reticență la nou, la schimbare, mulți preferă să facă afaceri în mod tradițional. IMM-urile mici sunt reticente la digitalizare, din domenii precum construcții sau agricultură. Sunt firme care nu au site propriu, menționând că nu au nevoie, deoarece se întâlnesc față în față cu clienții lor, care nici ei nu au nevoie de digitalizare. Pe de altă partte, companiile din această zonă investesc anual, în medie, aproximativ 12% din cifra de afaceri pentru digitalizarea business-ului. De asemenea, pentru aproape 90% dintre companii, digitalizarea a crescut productivitatea, avantajul competitiv, dar și portofoliul de clienți, în timp ce numărul de angajați a rămas relativ același”, a declarat Alina Bârsan, directorul unei societăți care a realizat studiul „Cererea și oferta de digitalizare” la solicitarea cererea a două clustere IT din Cluj-Napoca.

Potrivit Mediafax, studiul relevă și faptul că numărul companiilor care își vor digitaliza afacerile va crește cu 35 – 40% în următorii 5 ani, iar 36% dintre companii se văd digitalizate în maximum 2 ani, în timp ce o treime alocă cel puțin 3 ani pentru finalizarea acestui proces.

„Digitalizarea poate viza toate componentele activității unei companii și se referă la simpla comunicare digitală, prin utilizarea emailului, a unei pagini web, a social media, și poate merge până la soluții complexe de stocare a datelor în cloud, folosirea unor soft-uri de optimizare a activității interne sau monitorizarea integrală a producției și vânzărilor. Oricâtă rezistență ai avea, până la urmă este imposibil să nu te digitalizezi, te va forța mediul de afaceri în care activezi”, a explicat Bârsan.

„Companiile sunt nevoite să facă astfel de investiții pentru a rămâne competitive pe o piață cu un nivel concurențial tot mai ridicat. Dincolo de cifre, trebuie să ținem cont că digitalizarea duce, în orice firmă, în primul rând, la conectare și la mobilitate, în al doilea rând, la transformarea datelor în informații. Iar acest fapt ne oferă o capacitate de analiză mult mai mare și, nu în ultimul rând, creează un context prielnic inovației, care este un factor diferențiator extrem de relevant astăzi”, a spus Bianca Muntean, director executiv al unuia dintre cele două clustere IT care au comandat studiul.

Autorii studiului au precizat că în ceea ce privește digitalizarea industriei, România se află pe ultimul loc în UE din punct de vedere al conectivității, capitalului uman, folosirea internetului, integrarea tehnologiei digitale și a serviciilor publice digitale, primele locuri în clasament fiind ocupate de Danemarca, Suedia și Finlanda.

Studiul „Cererea și oferta de digitalizare” a fost realizat în perioada 1 septembrie – 15 octombrie 2018.

Sursa foto: pixabay.com

X
X
X