Rebelul și seducătorul Don Giovanni urcă pe scena Operei din Cluj. Regia este semnată de Beatrice Rancea

Spectacolul Don Giovanni, una din cele mai cunoscute opere ale lui Wolfgang Amadeus Mozart, va avea premiera miercuri la Opera Română din Cluj.

Regia este semnată de Beatrice Rancea, directorul Operei Naționale din Iași. Spectacolul, care a avut premiera la Iași acum nouă ani, ajunge de altfel la Cluj în cadrul unei colaborări între Operele Naționale din cele două orașe.

Bugetele pentru producții noi ale operelor naționale din țară au scăzut cu aproape o treime în acest an, a explicat directorul Operei clujene, Florin Estefan, baritonul care va evolua în rolul principal.

„Datorită situației financiare, care este destul de vitregă pe careo avem din păcate de la an la an cred că aceasta este calea cea mai bună de a prezenta publicului lucruri noi. Adică prin colaborări, cu cât mai puțină nevoie de resurse financiare. Datorită înțelegerii cu Opera Națională Română din Iași și cu doamna manager Beatrice Rancea iată că putem să aducem producția de Don Giovanni. Noi le-am împrumutat producția noastră Evgheni Oneghin”, a spus Florin Estefan.

Față de varianta spectacolului prezentat la Iași s-a schimbat doar distribuția, alcătuită de această data exclusiv din artiști ai Operei Naționale din Cluj.

„Am găsit aici tineri foarte bine pregătiți și antrenați atât din punct de vedere vocal, cât și fizic, alături de artiști consacrați ai Operei. Spun că sunt foarte bine antrenați fizic pentru că spectacolul are foarte multă mișcare, este foarte dinamic. De când începe și până la final este un tumult de energie și mișcare și forță care vine către public. Este un spectacol care se adresează tuturor vârstelor, este pentru cei tineri, dar și pentru cei mai puțin tineri”, a spus Beatrice Rancea, cea care regizează spectacolul.

Opera Don Giovanni a avut premiera în 1787, la Praga. Dirijor va fi Davide Crescenzi. Acesta a subliniat că varianta operei Don Giovanni regizată de Beatrice Rancea s-a inspirit din cea pusă în scenă în anul 1788, la Viena, unde spectacolul se încheie dramatic, fără epilogul moralizator inclus în premiera absolută.

Ovidiu Cornea