8 români din 10 au intenția de a face cumpărături de Black Friday

8 români din 10 au intenția de a face cumpărături de Black Friday și tot atâția consumatori se așteaptă ca ofertele de discount să fie de cel puțin 30% din prețul inițial, potrivit unui studiu realizat de Revolut și Dynata, în octombrie 2022, printre consumatorii din Europa, inclusiv România.

Majoritatea respondenților din Europa consideră că brandurile trișează de Black Friday și Cyber Monday (64%), în timp ce 36% spun că nu s-au întâlnit niciodată cu oferte înșelătoare. Românii sunt, de departe, cei mai sceptici în privința corectitudinii ofertelor.

63% dintre respondenții români consideră că brandurile trișează de Black Friday și se declară în favoarea verificării ofertelor, în timp ce 21% spun că această tactică este ”parte a jocului” și nu se arată deranjați de ea. Doar 16% dintre respondenți recunosc că nu au întâlnit niciodată oferte înșelătoare de Black Friday.

În contextul economic dificil, 23% dintre respondenții români au așteptări foarte ridicate și speră să găsească produse reduse cel puțin la jumătate de preț. Totuși, majoritatea consumatorilor ar fi satisfăcuți de ofertele de Black Friday dacă ar beneficia de o reducere a prețului cu cel puțin 30% (78% dintre respondenți).

Cumpărături online, de Black Friday

Cei mai mulți dintre cumpărătorii români și-au făcut planul de a achiziționa mai ales online. 7 din 10 respondenți au indicat platformele de e-commerce preferate sau site-urile și aplicațiile în general ca fiind locul de unde vor să cumpere de Black Friday. Totuși, 14% dintre consumatori sunt pragmatici și spun că vor face cumpărături și din online și din magazinele fizice, dacă ofertele sunt avantajoase.

Interesul consumatorilor români se orientează, și anul acesta, mai ales către electronice și electrocasnice (57%), îmbrăcăminte / încălțăminte și accesorii (20%) și decorațiuni și mobilă (5,4%). Există, totuși, și un procent de 7% dintre respondenți care spun că nu au planuri și așteaptă doar să vadă ofertele pentru a lua o decizie de achiziție.

 

Ne poți asculta și aici: