Aplicaţiile bancare, cele de comerţ electronic şi reţelele, pe lista prioritară pentru consumatorii români

Utilizarea aplicaţiilor bancare, cele de comerţ electronic şi a reţelelor sociale rămân în continuare pe lista prioritară pentru consumatorii români, fiind deja o normă a vieţii de zi cu zi, arată un studiu de specialitate.

Astfel, aproape jumătate dintre români (49%) utilizează aplicaţiile bancare, în timp ce 45% apelează la comerţul electronic, iar o pondere similară mizează pe reţelele de socializare (45%). În plus, aplicaţiile de comandat mâncare (Glovo, Bolt Food etc.) sunt populare în 2022, deoarece consumatorii de astăzi caută comoditate şi posibilităţi de alegere în ceea ce priveşte achiziţiile lor, notează realizatorii cercetării Tech Trends 2022.

Potrivit sursei citate, oamenii par a fi mai interesaţi să petreacă timp în aer liber, să experimenteze lumea offline, observându-se un interes din ce în ce mai mare pentru aplicaţiile care le permit oamenilor să se deplaseze: hărţi/sisteme de navigare (34%) şi mijloace de transport (Taxi, Uber) – pondere de 29%.

„(…) mediul digital este în continuare omniprezent în viaţa oamenilor, persoanele din generaţiile mai tinere (18-34 de ani) fiind în continuare cele mai pasionate de acesta şi fiind într-o mai mare măsură deschise să încerce noi oportunităţi (consultaţii medicale online, Metaverse, comerţ electronic). Pe de altă parte, generaţiile mai în vârstă (45+) continuă să migreze lent către canalele digitale, în special pentru căutarea de informaţii sau pentru a accesa jocuri”, se menţionează în studiu.

Pe segmentul jocurilor online, printre cele mai apreciate de către utilizatorii de Internet din mediul urban se află cele tip puzzle (47%), de strategie (38%) şi educative (33%).

De asemenea, podcasturile au fost fenomenul din ultimii ani, iar în 2022 consumatorii şi-au mutat atenţia spre acest tip de conţinut, mai ales pentru podcasturile despre tehnologie.

Conform datelor centralizate, în acest an, Zoom a rămas principala platformă de videoconferinţă utilizată, 67% dintre respondenţi menţionând că apelează la aceasta. În clasament urmează Skype (40%), Meet (39%), Teams (33%) şi Webex (9%).

Totodată, în topul preferinţelor privind platformele de muzică, YouTube este pe prima poziţie (83% dintre respondenţi), urmată de Spotify (37%).

Cei mai actualizaţi şi dispuşi să integreze în viaţa lor de zi cu zi aceste noi tehnologii, sunt în special bărbaţii şi persoanele din categoria de vârstă Millennials. Cele mai populare tehnologii în rândul utilizatorilor de internet din mediul urban sunt cele care îmbunătăţesc experienţa utilizatorului, cum ar fi 5G (61%), inteligenţa artificială (55%) şi electrocasnicele inteligente (54%).

Ne poți asculta și aici: