AUDIO | Arta trebuie să ofere mai mult decât „distracție”, spune la EBS Radio solistul și compozitorul Vlad Alecu, SATRN

Pentru Vlad Alecu, izolarea a fost o perioadă de noi căutări și descoperiri ale inspirației, iar o nouă piesă este pe ultima sută de metri. Proiectul individual SATRN vine cu o profunzime a mesajelor, pentru că, crede Vlad, arta trebuie să ofere mai mult decât „entertainment”.

(SATRN / Facebook)

 

Pentru Vlad izolarea nu a fost dificilă: „Am stat foarte mult în casă, am respectat cât am putut de strict regulile. Creativitatea vine și pleacă, a fost așa și înainte de pandemie. Am avut foarte mult timp liber și asta mi-a permis să ascult mai multă muzică, să citesc, să mă uit la diverse producții TV și toate lucrurile astea artistice mi-au dat inspirație și am lucrat la câteva idei. Pot spune că am fost destul de productiv și m-am bucurat de această vacanță prelungită.”

Drept dovadă, SATRN este pe ultima sută de metri cu pregătirea unei noi piese. „Sunt foarte încântat, este una dintre primele piese pe care le-am creat în studioul independent alături de colegii mei,” spune el la EBS Radio.

Înainte de crearea proiectului solo SATRN,  Vlad Alecu a fost implicat în mai multe proiecte de grup și a participat la mai multe concursuri naționale de muzică. „Experiență e excelentă, înveți ce înseamnă spectacole la scară largă, cum se produce un eveniment cu o foarte mare echipă tehnică și am învățat foarte mult despre asta”.

„E important ca artist să faci mereu așa cum simți și dacă inima îți spune să nu faci ceva, mai bine nu faci. Dar consider că orice experiență e o școală foarte bună pentru tine ca performer.”

Muzică versus promovare și marketing

SATRN spune că trebuie să nu te dai bătut și să le îmbini pe amândouă: un produs autentic și o promovare bună. „Într-adevăr, astăzi online-ul este foarte expansiv, e o cantitate foarte mare de informație care vine din foarte multe surse și trebuie să devii destul de creativ ca să găsești metode de promovare bună și ca să ieși în evidență, dar mereu se ajunge la numitorul comun care este produsul. Dacă produsul e autentic și vine din tine, combinat cu o strategie bună de marketing, îți dai practic cele mai bune șanse să reușești. Bineînțeles, trebui să nu te dai bătut, că poate să nu funcționeze din prima. Important este să continui să creezi și să evoluezi.” Cât despre cele mai bune platforme pentru promovare, Vlad recomandă să fii prezent pe cât de multe, chiar dacă ai și una preferată, pentru că ele au scopuri diferite și oferă expuneri diferite.

Piesa „Lady” – un dialog cu depresia

Despre piesa „Lady”, prezentă și în playlist-ul #StaiLaRadio, SATRN spune că este: „un dialog personal cu problemele pe care le-am avut cu depresia în trecut. Anumite situații neplăcute au apărut la suprafață și acum, în timpul acestei izolări. Practic, mi-am dorit să am un dialog eu cu problema mea din cap, să spun exact cum mă simt, să conștientizez că problema este asta și mi se pare important să facem asta cu toții: să conștientizăm problema și câteodată poate să ne uităm în oglindă și să îi spunem exact cum simțim și să ne dăm seama când e momentul să ne despărțim de o anumită problemă.”

Arta nu e doar „divertisment”

Arta nu are neapărat ca scop entertainment-ul, spune Vlad, deși, în principiu, este și asta. „Arta are ca scop și să arate un fel de oglindire către alți oameni, să simți că te regăsești, să simți că aparții, să simți că altcineva  experimentează aceleași emoții ca și tine, și să te simți conectat. Mereu am considerat că mesajele pe care le pun în muzică trebuie să aibă un scop mai mult decât acela de a ‘distra’ oamenii.”

Ascultați aici interviul acordat de Vlad Alecu, SATRN, lui Angel Rusu:

 

SATRN, „Lady”: