Live
EBS Radio cover
Cluj Sounds Better
EBS Radio

Profesorii sunt cei care pot aduce schimbarea în sistemul educațional

Cadrele didactice sunt încurajate să folosească metode alternative de predare pentru a obține rezultate mai bune la clasă și pentru a aduce noutăți în sistemul educațional rigid de la noi.

Schimbările observate de cei care aplică deja astfel de noi practici sunt semnificative.

Anca Simion este învățătoare la o școală din Cluj și încearcă să le inducă elevilor de la clasă starea de bine prin emoție și muzică.

„Prin faptul că abordez diferit lecția, elevii ajung să fie mai siguri pe ei, să își exprime opinia în mod asertiv și să cunoască mai multe lucruri decât dacă le-aș dicta. Prin faptul că îi expun unor experințe de învățare atipice conform pedagogiei tradiționale, ei învață mai mult. Metodele pe care eu le abordez la clasă sunt unele aparent cu caracter ludic. Și apoi abordez clar metode precum lucrul în echipă, lucrul manual sau activități gospodărești”, a declarat Anca Simion.

Dascălii clujeni care vor să se familiarizeze cu metodele alternative de predare pot participa, zilele acestea la o conferință organizată chiar cu acest scop.

Conceptul pornește de la premisa că profesorii sunt cei care pot aduce o schimbare în sistemul educațional de la noi. Un profesor american a fost cel care i-a inspirat pe organizatorii evenimentului.

„Dacă vreți să schimbați ceva în România, investiți în profesori și atunci viitorul e diferit. Și ne-am întâlnit în această premisă împreună și am zis: bun, deci investim în profesori și ajutăm să schimbăm și să transformăm mentalitatea profesorilor și asta cu siguranță va genera o schimbare în generațiile care vin. Un profesor are un impact enorm asupra comunității. Și noi dorim, de fapt, să îi ajutăm pe profesori să devină conștienți de acest impact și să își construiască misiunea la adevărata ei valoare”, a declarat la EBS Radio Cristina Gheorghe, profesoară.

Cadrele didactice interesate să își schimbe modul de predare pot afla, spre exemplu, mai multe despre metodele de predare pentru noile generații, digitalizare ori integrarea conceptului de storytelling în lecțiile de la clasă.

 

Ioana Pîrlea

 

Sursa foto: pixabay.com

 

 

X
X
X