2018 a fost un an greu pentru recrutare. Tot mai mulți candidați își caută job-uri prin rețelele de socializare

Un studiu realizat pe 750 de companii și 1.100 candidați din 5 țări europene a relevat faptul că anul care a trecut a fost unul dificil pentru recrutare.

Studiul arată că în 2018 a fost nevoie de intervievarea a 29 de candidați pentru a angaja o persoană.

Aproape 9 din 10 companii au avut dificultăți în a recruta personal, fiind nevoie de 29 de candidați intervievați pentru a angaja o persoană, potrivit unui studiu realizat de HappyRecruiter, citat de Mediafax.

Practic, principalele provocări ale angajatorilor în 2018 au fost să găsească candidați (38%), să îi convingă să accepte pachetele de beneficii (23%) și să găsească persoane cu anumite tipuri de calificări (21%).

În opinia recrutorilor chestionați, principalele motive au fost așteptările mai mari ale angajatorilor, pe de o parte și nevoile tot mai mari de personal, în proporție de 20% fiecare.

De asemenea, 2 din 3 angajatori caută candidați în social media, pe măsură ce interesele candidaților se mută dinspre site-uri de joburi spre rețelele de socializare. 69% din recrutorii chestionați declară că folosesc mai mult rețelele de socializare decât site-urile de joburi, în raport cu perioadele anterioare. Doar 1 din 5 recrutori folosește tehnologiile noi în recrutare și, în medie, un recrutor sună 29 de candidați pentru a angaja o persoană, cu un minim de 3 apeluri și un maxim de 150.

6 din 10 recrutori estimează că 2019 va fi un an și mai dificil. Pentru a face recrutarea mai simplă în 2019, angajatorii declară că ar avea nevoie de tehnologii de recrutare mai bune – 25%, investiții suplimentare în marketing – 20%, schimbări interne în companii – 15% și de o schimbare a atitudinii candidaților în timpul procesului de recrutare.

67% dintre candidați nu lucrează în domeniul în care au făcut studiile, 1 din 3 respondenți declarând că educația primită nu se mai potrivește cu cerințele pieței muncii, în timp ce restul au ales domenii mai bine plătite sau cu un conținut total diferit de cel studiat.

Candidații își caută de lucru în special prin rețelele lor de încredere, cum ar fi rude sau prieteni, în proporție de 33%, site-uri de joburi, în proporție de 30%, rețele de socializare, ca Facebook sau LinkedIn în proporție de 20% și agenții de recrutare, în proporție de 16%.

Sursa foto: pixabay.com