Românii vor putea raporta, telefonic, amenințările cibernetice. Ei vor putea face acest lucru la numărul 1911, începând de joi, din orice rețea de telefonie.

Serviciul se adresează atât persoanelor fizice, cât și firmelor și instituțiilor publice, a anunțat recent ministrul Comunicațiilor și Societății Informaționale, Alexandru Petrescu.
Aproape jumătate dintre alertele de securitate cibernetică din cadrul companiilor nu sunt investigate, arată un studiu realizat de una dintre cele mai mari companii din domeniul tehnologiei de la nivel mondial.
„Este și îngrijorător pentru că, vă dați seama, noi ce spunem? Că vulnerabilități și probleme sunt iudentificate uitându-ne doar la jumătate din datele pe care le avem la dispoziție. Deci mai există aproximativ o jumătate pe care nu o investigăm, iar ce este în jumătatea aceea nu se știe”, spune Dorin Pena, directorul filialei din România a companiei din domeniul tehnologiei.
Call-center-ul va fi operat de Centrul Național de Răspuns la Incidente de Securitate Cibernetică și va funcționa de luni până vineri, între orele 6.00 – 22.00. Acesta va oferi servicii de consiliere primară și remediere a problemelor detectate.
Ovidiu Cornea
Sursa foto: pixabay.com