Vânzările de Black Friday din acest an au crescut cu 30%, potrivit estimărilor anunțate de Asociația Română a Magazinelor Online (ARMO). Promoții de Black Friday au avut peste 5.000 de magazine online.
Cele mai multe vânzări au fost realizate din categoriile de produse pentru casă și îngrijirea casei, electrocasnice mici, îngrijire personală, fashion, televizoare, telefoane, anvelope și jucării, potrivit Mediafax.
Modalitățile de livrare din acest an au fost diversificate. Astfel, peste 70% dintre cumpărători au optat pentru livrare prin curier și 30% în showroom sau oficii poștale. Aproape 35% dintre cumpărători au plătit cu cardul, procent în creștere comparativ cu anul trecut, când o treime dintre comenzile făcute au fost achitate cu cardul.
Peste 74% dintre români au vizualizat și cumpărat produsele de pe dispozitivele mobile, iar 26% dintre comenzile plasate de Black Friday au fost din mediul rural, procent în creștere comparativ cu anul trecut.
„Comerțul online este pentru toată lumea. Ne dorim ca cei din mediul rural, din orașele mici și persoane din zone defavorizate să beneficieze de avantajele comerțului online și anume de varietatea mare de produse, prețuri și servicii mai bune, pe care le pot compara în mod transparent. Black Friday este cel mai așteptat moment pentru cumpărături, un eveniment pentru care companiile au investit, atât înainte, în timpul, cât și după, mobilizând forță de muncă pe parcursul weekendului, dar și pe parcursul nopții. Conform datelor noastre, luni, 19 noiembrie, peste 50% dintre comenzi au fost livrate sau erau în curs de livrare. Valoarea medie a unei comenzi a variat între 800 de lei și 1.600 de lei”, a declarat Florinel Chiș, director executiv al ARMO și Chief Technology Advisor în cadrul EMOTA (European eCommerce and Omni-Channel Trade Association).
Sursa foto: pixabay.com