Director Porsche: În 10 ani, mașinile vor fi complet autonome, cu pilot automat, iar taximetrele vor fi înlocuite cu robo-taxi

Mașina viitorului va fi autonomă, electrică, cu caroserie din fibră de carbon și dotată cu sistem radar, cred directorii unor companii din domeniu, prezenți la un congres organizat de Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca (UTCN).

Din punct de vedere al electronicii, automobilul viitorului va fi dotat cu un sistem radar care va atenționa asupra păstrării distanței în trafic față de vehiculul din față. „În primul rând, automobilul viitorului va fi electric, orice maşină, în viitor va avea componente electrice, fie că sunt mari sau mici. Dar vor fi, mulţi ani de aici înainte, şi maşini multe cu combustie internă, deoarece din punct de vedere al consumului de energie vor apărea soluţii noi, cum ar fi combustibilul sintetic. Trebuie să ne uităm la maşinile electrice, la motoarele cu combustie şi să încercăm să reducem emisiile de CO2. Din punct de vedere al securităţii maşinii, se vor căuta materiale ultra uşoare, din fibră de carbon, iar din punct de vedere al senzorilor electronici vor fi din ce în ce mai sigure. În ceea ce priveşte controlul vitezei, există un radar care permite păstrarea distanţei faţă de maşina din faţă şi acesta face deja ca lucrurile să fie foarte sigure. De asemenea, există senzor de avertizare la coliziune, care ajută la evitarea accidentelor foarte grave pe autostradă. Cred că peste 10 ani, maşinile viitorului vor fi complet autonome, vor avea pilot automat, iar taximetrele vor fi înlocuite cu robo-taxi”, a declarat Dirk Lappe, directorul general al Porsche Engineering Group, divizie a fabricantului auto german Porsche, citat de Mediafax.

Potrivit acestuia, maşina viitorului va avea şi sistem de parcare asistată şi încărcare automată.

Ionuţ Muntean, responsabil cu partea de inovare de la Bosch Engineering Center Cluj, a afirmat, la rândul său, că industria automotive se îndreaptă spre trei mari direcţii: maşinile să fie conduse cât mai automatizat, să fie electrice, dar să şi comunice unele cu altele. „Vorbim de mai multe nivele de automatizare, de la 0 la 5, în prezent ne aflăm la nivelul 3 în cazul maşinilor de serie, ceea ce înseamnă că maşina conduce singură, dar are nevoie şi de intervenţia omului. Nivelul 4 înseamnă că maşina conduce autonom, pe anumite scenarii fără să fie nevoie de intervenţia omului, iar nivelul 5 este cel în care maşina conduce complet autonom, indiferent de scenariu. Vor apărea robo-taxi, adică maşinile nu vor avea volan şi vor duce pasagerii la destinaţia dorită. În 2030 vom avea tot mai multe maşini cu funcţii avansate de condus autonom, nivelul 4, ceea ce va avea rolul de a reduce numărul accidentelor rutiere”, a spus Muntean.

Acesta consideră că, în ceea ce priveşte sistemul de propulsie, în anii următori va fi un mix între combustia internă, hibrid şi electric.

La Facultatea de Autovehicule Rutiere, Mecatronică și Mecanică din cadrul UTCN se desfășoară, timp de trei zile, congresul „Automobiles, Mobility, Modeling and Alternative solutions – AMMA”.

Sursa foto: Facebook/Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca