Live
EBS Radio cover
Cluj Sounds Better
EBS Radio

Hotelierii clujeni nu cresc prețurile după introducerea taxei speciale pentru promovarea turismului

Tarifele de cazare la hotelurile din Cluj-Napoca rămân neschimbate după intrarea în vigoare a taxei speciale pentru promovarea turismului, stabilită la sfârșitul anului trecut. Hotelierii vor ca orașul să fie cunoscut ca destinație de city-break.

Președintele Asociației Hotelierilor Clujeni, Roxana Ghiran, a declarat, pentru Mediafax, că majoritatea patronilor vor renunța la o parte din marja lor de profit ca să cedeze 1% din tariful de cazare către Primărie. „Taxa specială instituită este utilă atâta vreme cât din ea sunt finanțate investiții în infrastructura de turism. Hotelierii clujeni au fost de acord cu această taxă, dar cerem să fim consultați în legătură cu modul de cheltuire a banilor. Este nevoie de o strategie de dezvoltare a turismului în Cluj-Napoca pe termen scurt, mediu și lung, ca să știm cine suntem și ce produs vrem să oferim, ce turiști vrem să atragem și când să vină și care sunt canalele prin care dorim să comunicăm produsul turistic celor interesați”, a spus Roxana Ghiran.

Potrivit acesteia, taxe similare sunt percepute în majoritatea orașelor din lume. „Cluj-Napoca nu este un oraș cu mari atracții turistice, în afară de festivaluri de muzică sau competiții sportive. Vrem să fim cunoscuți ca destinație de city-break, să construim un produs turistic bazat pe aceste premise și să îl ofertăm în străinătate: avem aeroport, avem curse low cost. Prin definiție, city-break este o vacanță scurtă și ieftină, condiții pe care le îndeplinim”, a subliniat președintele Asociației Hotelierilor Clujeni.

Primăria Cluj-Napoca a instituit o taxă specială de la 1 ianuarie 2019, de promovare a turismului, în cuantum de 1% din tariful net de cazare pe noapte, care va fi plătită de fiecare turist la hotelul unde se cazează. Taxa va fi folosită exclusiv pentru promovarea obiectivelor turistice din Cluj-Napoca, în vederea creșterii numărului de turiști și consolidarea brandului turistic al municipiului. În primele zece luni din anul 2018, Cluj-Napoca a fost vizitat de peste 400.000 de turiști.

Sursa foto: pixabay.com

X
X
X