Live
EBS Radio cover
Cluj Sounds Better
EBS Radio

Încep lucrările la segmentul Borș-Biharia al Autostrăzii Transilvania. Lucrările ar putea fi gata doar anul viitor

Lucrările pe tronsonul autostrăzii Transilvania, de la granița cu Ungaria, sunt pe cale să înceapă.

Constructorul a demarat recent organizarea de șantier. Totuși, șansele ca acest lot, cu o lungime de doar 5,3 kilometri, să fie finalizat în acest an, sunt mici, consideră administratorul Asociației Pro Infrastructură

„Pe segmentul Borș-Biharia, antreprenorul general a început să facă organizarea de șantier, ceva depozite de materiale, de agregate și din ce ne dăm noi seama a început să lucreze și pe drumurile de acces, pe șantier. Lucrările serioase, propriu-zise, în teren, nu o să înceapă prea curând, pentru că nu au încă proiectul tehnic aprobat, nu este nici măcar finalizat, depus la CNAIR. Mai durează până când o să fie proiectul aprobat și până va ieși autorizația de construire, fără de care nu se pot realiza lucrările serioase, la structuri, terasamente sau devieri de utilități”, a explicat pentru EBs Radio Ionuț Ciurea, administratorul Asociației Pro Infrastructură.

Acesta a adăugat că, deocamdată, sunt doar pregătiri, și nu putem vorbi de lucrările propriu-zise pe șantier.

„Acest contract s-a semnat pe 13 decembrie 2018, avem 4 luni de poriectare și 15 luni de execuție. Dacă ne uităm doar la cifrele astea, de 19 luni, ne dăm seama, chiar fără să ținem cont de birocrație, că nu va fi gata anul acesta. Cel mai probabil lotul va fi gata undeva prin vara anului viitor, vecinii de la Vest vor termina cel mai probabil în ianuarie, poate și mai repede, e un tronson din M4, dacă bine știu vreo 15-20 de kilometri, mai mult decât avem noi”, a adăugat reprezentantul Pro Infrastructura.

România poate inaugura în acest an maxim 43 de kilometri noi de autostradă, pe autostrada Lugoj-Deva, susțin reprezentanții asociației.

În schimb, reprezentanții Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere au în plan inaugurarea a 118 noi kilometri, din care peste 30 pe Autostrada Transilvania, între Câmpia Turzii și Chețani. Chiar dacă stadiul lucrărilor este încă modest, respectiv 58% pe Iernut – Chețani și doar 19% pe Chețani – Iernut. Aceștia mai spun că îi vor presa pe antreprenori să predea lucrările până la finalul anului.

Reprezentanții CNAIR spun că termenul de finalizare a tronsonului Biharia – Borș poate fi devansat, deoarece sunt șanse ca lucrările să înceapă efectiv odată cu startul oficial al sezonului de construcții, 15 martie.  

Asta în condițiile în care proiectarea autostrăzii Transilvania a fost realizată deja de compania americană Bechtel, iar compania constructoare trebuie doar să adapteze unele elemente.

“Acolo traseul autostrăzii a fost făcut înainte, de Bechtel. Zonele în care sunt construite structuri au fost și ele identificate la vremea lor de Bechtel. Până la începutul sezonului de construcții credem că vor fi rezolvate și problemele legate de autorizația de construcție și finalizat proiectul și avizat, ca atare nu văd de ce nu ar începe constructorul să lucreze”, a declarat pentru EBS Radio Alin Șerbănescu, purtătorul de cuvânt al CNAIR.

Acesta a mai precizat că a discutat cu constructorul, iar lotul de autostradă ar putea fi dat în folosință mai repede decât termenul contractual, care este de 19 luni.

“În urma discuțiilor cu constructorul se pot face eforturi pentru finalizarea mai rapidă a acestui sector de drum, chiar anul acesta, dar este o estimare ideală. Având în vedere că ar începe lucrările pe 15 martie, rămân doar 15 luni pentru execuție, cu niște eforturi din partea constructorului și din partea noastră, în privința urgentării unor autorizații care țin de normative, s-ar putea finaliza anul acesta lotul”, a mai spus Alin Șerbănescu.

Ovidiu Cornea

Sursa foto: Facebook/Asociația Pro Infrastructură

X
X
X