Live
EBS Radio cover
Cluj Sounds Better
EBS Radio

Interviurile EBS | Călin Crainic, specialist în comunicare: „În lumea brandingului, tonul trebuie reglat astfel încât să nu te mai adresezi maselor, ci individului”

Călin Crainic, antreprenor în domeniul comunicării și cadru universitar asociat la UBB, a vorbit la EBS Radio despre înlocuirea zgomotului cu liniștea în comunicare și cum trebuie să te adresezi în lumea brandingului.

Călin Crainic este unul dintre cei mai experimentați „creativi” din zona publicitară de la Cluj. Cu o carieră de peste 15 ani în cea mai mare agenție de publicitate din oraș, el își conduce astăzi propria afacere și predă și comunicare și advertising la Universitatea Babeș-Bolyai.

Experimentând toate vârstele acestui domeniu în România, Călin Crainic militează astăzi pentru înlocuirea zgomotului din comunicare cu liniștea, șoapta și decența.

Șoapta, decența și liniștea este, de altfel, ceea ce Călin numește „strălucirea” mediului de comunicare.

„Într-o epocă patriarhală, dacă ne aducem aminte de formule rurale, în care domnea o pace și o liniște soră cu greierii, venea unul cu toba…și transmitea mesajele. În liniștea aia, zgomotul era relevant. Astăzi, lucrurile s-au făcut exact invers. Suntem într-un zgomot continuu, iar toba trebuie să fie liniștea. Strălucirea unui mediu de comunicare este șoapta sau liniștea. Cred că asta ar trebui să fie radioul”, a spus Călin Crainic.

Despre branding și construcția de brand, Călin spune că diferențierea se face prin relevanță, prin adresabilitate.

„Astăzi, în lumea relației reale, și anume a branding-ului, zgomotul este la perferia ideii de diferențiere. Diferențiere se face prin relevanță, prin, iară spun metaforic, șoaptă, sau în orice caz prin adresabilitate. Saltul este de la mase la individ sau de la general la individual…Dar, în orice caz, tonul așa trebuie reglat astfel încât să nu te mai adresezi maselor, ci să te adresezi individului, sau cel puțin în clipa în care te adresezi maselor oamenii să simtă că sunt vizați”, a punctat Călin Crainic.

Acesta mai spune că pe studenții de astăzi a început să îi intereseze tot mai mult organizarea de evenimente.

„La secția unde eu mă duc și țin cursurile, la secția de Publicitate din UBB, mereu îi întreb de ce ați venit și încotro o să plecați, când plecați? Acum 7-8 ani spuneau că vrem să mergem în zona de conținut creativ, de inovare, iar astăzi când i-am întrebat au spus că vor să meargă în zona de organizări de evenimente”, a mai spus Călin Crainic.

Ascultați aici interviul integral pe care Călin Crainic i l-a acordat lui Tudor Runcanu:

X
X
X