Interviurile EBS | Cristina Grigore, fondatoarea Peditel: „Din păcate, în România mulți dintre părinți nu știu să ia corect febra”

Cristina Grigore, directorul executiv al Fundației Părinți din România, aduce la EBS Radio povestea Peditel, primul serviciu telefonic de consiliere medicală pediatrică din România.

În interviul pe care i l-a acordat lui Ovidiu Cornea, Cristina Grigore a vorbit și despre cele mai frecvente cazuri semnalate de părinții copiilor și pașii concreți făcuți pentru ca timpul de așteptare la telefon să fie cât mai scurt.

În 14 ianuarie 2014, Peditel prelua primul apel de la un părinte care a avut nevoie de sfatulul unui medic. La 31 decembrie același an, numărul apelurilor ajunsese la 6.848. De atunci, spune Cristina Grigore, numărul telefoanelor s-a dublat în fiecare an, iar în luna decembrie anul trecut, de exemplu, medicii de la Peditel au răspuns la peste 8.800 de apeluri.

Frustarea părinților care ajungeau la UPU Copii, care nu înțelegeau cum se face triajul și de ce trebuiau să aștepte atât de mult, dar și un burn-out și o frustare din partea medicilor că părinții nu înțeleg că pentru o febră de 38 părinții se panichează, deși nu e febră din punct de vedere medical, au făcut-o să se gândească acest proiect.

Cristina Grigore spune că mulți dintre părinți nu știu sau nu știau până în momentul în care au luat legătura cu medicii să ia corect febra copilului. Și febra este cea mai mare spaimă a părinților.

„Ce am încercat să facem, i-am învățat pe părinți să măsoare corect febra. Pentru că, din păcate, în România mulți dintre părinți nu știau să ia corect febra. Recomandarea este să utilizeze un termometru care se pune rectal și nu cel auricular sau pe frunte pentru că au indici foarte variați și nu au precizie aproape de loc”, a arătat Cristina Grigore la EBS Radio.

Un astfel se serviciu este binevenit pentru că foarte puțini părinți știu ce să facă atunci când copilul se îmbolnăvește. Iar acest lucru se vede din numărul de apeluri.

„În primele 4 luni ale anului 74,3% din totalul apelurilor au fost cu sfaturi medicale aplicabile acasă, în deplină siguranță petru copil. Asta înseamnă că au fost niște probleme medicale pentru care părinții erau foarte panicați, dar pe care le puteau ține sub control acasă și cu recomandarea ca, în cazul în care starea se înrăutățește, să se prezinte într-un serviciu de gardă sau dacă este în timpul săptămânii în îndrumăm către medicul de familie, medicul pediatru sau cel care este medicul copilului. Scopul nostru este să ajutăm părinții, să-i liniștim, să-i calmăm, să știe că au o părere avizată. Este foarte impotant ca copilul să fie în siguranță, pentru că noi nu-l vedem”, a mai spus Cristina Grigore.

La Peditel lucrează o echipă de 15 medici, specialiști și primari cu specializare în pediatrie, în urgență și medicină generală.

Interviul integral pe care Cristina Grigore i l-a acordat lui Ovidiu Cornea îl puteți asculta aici: