Liber pentru cel mai important proiect de infrastructură al Clujului. S-a semnat contractul pentru primul pas în construcția centurii metropolitane

Contractul pentru realizarea studiului de fezabilitate al centurii metropolitane s-a semnat astăzi. Centura va avea 38 de kilometri, iar costurile se vor ridica la 150 de milioane de euro.

Câștigătoarea finală a licitației a fost desemnată o asociere condusă de o firmă din Cluj, care a contestat licitația inițială. Compania s-a clasat initial pe locul 4, cu o ofertă mai scumpă cu aproximativ un million de euro decât cea făcută de câștigătoarul inițial.

Consiliului Național de Soluționare a Contestațiilor a cerut Primăriei clujene să reanalizeze ofertele, iar ceilalți patru competitori au fost descalificați pentru nespecificarea unor proceduri contractuale.

Valoarea studiului de fezabilitate este de 3,6 milioane de euro.

„Proiectul este unul de anvergură. Termenul de finalizare ar trebui să fie de 12 luni, în funcție de cât durează furnizarea datelor de care avem nevoie. Lucrările sunt etapizate. O să începem cu alegerea variantei de traseu, pentru care există un termen, sunt foarte multe studii geo, este foarte complex proiectul”, a explicat Călin Sâmpălean, managerul de proiect din partea companiei câștigătoare.

Potrivit acestuia, în realizarea studiului de fezabilitate sunt implicate 20 de firme și subcontractori. Studiul de fezabilitate al centurii metropolitane ar urma să fie realizat până la finalul lui 2019. Lucrările de construcție sunt preconizate să înceapă în 2020. Centura va avea o lungime de 38 de kilometri și va lega nodul autostrăzii A3 din Gilău de centura Vâlcele-Apahida.

Centura metropolitană figurează în Master Planul General de Transport al României sub denumirea de Drumul Trans-Regio Gilău – Apahida.

Potrivit primarului Emil Boc, centura este vitală pentru rezolvarea problemelor deosebite pe care zona metropolitană Cluj-Napoca le are în ceea ce privește traficul rutier de tranzit, precum și accesul la rețeaua națională de transport rutier pentru traficul originând în sau având destinația în zona metropolitană Cluj-Napoca.

Contractul presupune realizarea serviciilor pentru două etape:
Etapa I — Drum Transregio Feleac TR35 — Centura metropolitană
Etapa II — Drum Transregio Feleac TR35 — Drumuri de legătură

În Master Planul General de Transport al României, Centura Metropolitană (Etapa I) este prevăzută cu 4 benzi de circulație cu o lungime totală aproximativă de 38,8 kilometri, din care aproximativ 31,3 kilometri reprezintă drum nou, iar 7,5 kilometri reprezintă modernizare drum existent sau drum nou (se va decide la aprobarea variantei de traseu).

Drumurile de legătură (Etapa II) propuse conform PUG sunt în lungime totală aproximativă de 33,6 kilometri drumuri noi sau modernizare de drumuri existente.
Potrivit reprezentanților Primăriei Cluj, asociația care a câștigat licitația va prezenta minim 3 studii alternative de traseu, în corelare cu Planul Urbanistic General și cu condițiile impuse de emitenții avizelor de specialitate. Termenul de realizare a procedurii de întocmire a studiului de fezabilitate final este de 12 .

Ovidiu Cornea

Sursa foto: Facebook/Emil Boc