Live
EBS Radio cover
Cluj Sounds Better
EBS Radio

Pe unde va trece Centura Metropolitană. Drumul rapid va avea 20 de noduri rutiere

Centura va lega Gilăul de Apahida via Florești și Cluj-Napoca și va avea 38,8 kilometri.

Centura Metropolitană va avea patru benzi de circulație, a fost gândită pentru a descongestiona traficul, în principal din Cluj-Napoca, și va avea drumuri de legătură care însumează 33,6 kilometri. Traseul a primit avizul Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, însă mai este nevoie de mai bine de jumătate din celelalte avize necesare pentru a începe construcția.

Cele 20 de noduri ale șoselei:

Nod #1 – Gilău vest: conexiune cu DN1, în partea de vest a Gilăului, în zona Campingului și a benzinăriei

Nod # 2 – Gilău est, zona A3: conexiune cu DN1 și cu A3 în zona nodului existent cu A3

Nod # 3 – DN1 + DJ107M – spre Băișoara: conexiune cu DN1 în zona sensului giratoriu cu DJ107M – spre Luna de Sus, Vlaha, Săvădisla, Lita, Liteni, Băișoara

Nod # 4 – Florești, strada Eroilor: conexiune cu DN1 în zona giratoriului cu strada Eroilor

Nod # 5 – Florești, strada Someșului: conexiune cu stra Someșului din Florești – unde ar urma să se conecteze și viitorul drum de legătură directă între Florești și Baciu peste pădurea Hoia, în lungime de 4,2 kilometri

Nod # 6 (Cluj #1) – Giratoriu Cora: conexiune în sensul giratoriu de lângă magazinul Cora, Cluj-Napoca

Nod # 7 (Cluj #2) – Bucium: conexiune în zona Bucium, în zona Parcului Colina – de aici ar urma să se conecteze printr-un drum prin spatele Polus/Vivo, cu Spitalul Regional de Urgență și apoi cu Drumul de Ocolire Nord Florești

Nod # 8 (Cluj #3) – strada Dimitrie Gusti: conexiune în zona Mănăștur, zona mai sus de La Terenuri

Nod # 9 (Cluj #4) – strada Funzișului + strada Câmpului: conexiune cu strada Câmpului și drum legătură spre strada Frunzișului în curbă

Nod # 10 (Cluj #5) – DN1 Calea Turzii: conexiune cu Calea Turzii, mai sus de giratoriul cu strada Făget, undeva în zona obeliscului de intrare în oraș

Nod # 11 (Cluj #6) – strada Mihail Românul: conexiune prin drum nou spre Bună Ziua, strada Mihail Românul

Nod # 12 (Cluj #7) – strada Măceșului: conexiune prin drum nou spre Bună Ziua, strada Măceșului

Nod # 13 (Cluj #8) – strada Borhanciului: conexiune cu cartierul Borhanci, strada Borhanciului. Aici se impune lărgirea străzii Borhanci până la intersecția cu strada Lăcrămioarelor

Nod # 14 (Cluj #9) – strada Soporului: conexiune directă cu strada Soporului

Nod # 15 (Cluj #10) – strada Someșeni: conexiune directă cu strada Someșeni, între Selgros și Parcul Logistic Transilvania

Nod # 16 (Cluj #11) – strada Traian Vuia: conexiune directă cu strada Traian Vuia, în zona de dinainte de Parcul Logistic Transilvania

Nod # 17 (Cluj #13) – Bulevardul Muncii: conexiune directă cu Bulevardul Muncii, zona după depoul de tramvaie. De aici, centura se suprapune cu B-dul Muncii spre Apahida-Dej

Nod # 18 (Cluj #14) – Centura Apahida-Vâlcele: conexiune directă cu Centura Apahida-Vâlcele în giratoriul existent

Nod # 19 – Apahida 1, parc logistic: conexiune cu parcul logistic din Apahida

Nod # 20 – Apahida 2, spre Dej (DN1C): conexiune cu drumul spre Dej.

 

Sursa: Facebook/Horia Șulea

 

X
X
X