Peste 11.000 de părinți, ajutați cu sfaturi medicale la AloPedi în 2018. Specialiștii clujeni, apelați și din străinătate

Peste 11.000 de părinți au primit sfaturi medicale despre problemele de sănătate ale copiilor lor prin intermediul serviciului de call-center AloPedi în 2018 al Spitalului de Urgență pentru Copii din Cluj.

În mai mult 68% dintre cazuri, apelurile s-au finalizat cu cu recomandări de tratament la domiciliu. „În acest context, beneficiile au fost multiple, atât pentru micii pacienți și pentru părinții lor, care nu au mai trebuit să se deplaseze la medicul de familie sau la spitale, cu disconfortul de rigoare, cât și pentru cabinetele medicale și camerele de gardă ale spitalelor, care au fost degrevate în acest fel de un număr semnificativ de cazuri a căror gravitate nu impunea prezentarea la medic. De asemenea, pe parcursul anului 2018, intervenția serviciului de ambulanță a fost necesară în doar 10 cazuri”, arată reprezentanții Consiliului Județean (CJ) Cluj, într-un comunicat de presă.

„Numărul în continuă creștere al celor care apelează la acest serviciu gratuit de sfat medical ce funcționează deja de cinci ani, reconfirmă, dacă mai era nevoie, utilitatea și eficiența lui. Toți cei care au apelat ALOPEDI au beneficiat într-un timp extrem de scurt, în mod gratuit și fără a se mai deplasa la medic, de cele mai potrivite sfaturi oferite de echipa de specialiști, în funcție de simptomatologia descrisă de părinți”, a declarat Alin Tișe, președintele CJ Cluj, sub a cărui autoritate funcționează Spitalul de Urgență pentru Copii.

Cele mai frecvente motive pentru care părinții au apelat 0364-917 au rămas și în 2018 febra, tusea și răceala comună, dar și vărsăturile și diareea. Luna decembrie a fost cea mai aglomerată, în special perioada de vacanță, urmată de lunile februarie și martie.

Serviciul de sfat medical pediatric acordat telefonic a fost utilizat şi de către locuitori din afara zonei metropolitane Cluj-Napoca, circa 45% din numărul total de apeluri provenind din București, Brașov, Constanța și Timiș. Nu în ultimul rând, 181 de apeluri au fost primite de la români aflați în afara granițelor țării.

Serviciul de telemedicină dedicat copiilor este asigurat printr-o linie de gardă special dedicată acestuia. Evaluarea se face prin întrebări ce stabilesc gravitatea stării copilului, iar specialiștii oferă sfaturi privind îngrijirea la domiciliu a copiilor bolnavi precum și cu privire la momentul și locul în care trebuie să se adreseze medicului pentru consult.

Sursa foto: Facebook/Consiliul Județean Cluj